The Weeping Song

Heeeeeellllggggg!!!!! Underbart!
För en gångs skull har veckan känts lååång, brukar annars tycka att veckorna rusar iväg i läskigt snabb takt.
Idag har jag haft föreläsning på förmiddagen, sedan har jag bara tagit det lugnt. Är helt slut. Puh.
Om en stund ska jag iväg till en kär klasskompis och snacka skit och dricka vin. Nice! Ett tag sedan vi sågs nu. Läser ju sidoämnen nu så alla är iväg på olika håll och läser olika kurser. Jag är en av få som läser i Lund faktiskt. Lund är bäst. Hehe.

Puh ja, vilket vecka! Inte så mycket skola, eller jo, skrivit har jag gjort en hel jäkla del, jag syftade mer på föreläsningar and such. Har ett argumenterande tal som ska hållas på tisdag nästa vecka, så det blir att förbereda inför det i helgen!
Imorgon kommer min kära storebror på besök, jippi! Oj, det där "jippi":t lät verkligen oseriöst, haha. Självklart menar jag det, det ska bli roligt! Han är så galen, haha.
Nästa helg är det dop i Halmstad! A's lille son ska döpas, åh, han är så söt! Verkligen bedårande. Så det ska bli rolgit! Har inte träffat A på ett bra tag nu, det blir väl så när hon har fullt upp med sin son och jag har fullt upp med skola och jobb, PLUS (såklart) att vi bor i olika städer nuförtiden. I miss her!

Jaha, what more? Har kollat på skitmycket "Mad Men" idag. Istället för att skriva på talet liksom, haha. Åh, det är så bra! Jag har inte många avsnitt kvar nu, är snart färdig med fjärde säsongen. Buhu. På tal om "buhu" har jag nog bölat till varje avsnitt jag kollat på idag, haha. Men åh, det är så fint. Älskar Joan, den rödhåriga snyggingen.
Aja, enough nörd-snack, haha.

Jag vill på konsert. I know två band som spelar i Malmö snart; bob hund och The Ark. Båda spelningarna är lika röv-dyra (för att vara de banden, but det är såklart min åsikt) och helt ärligt har jag ingen direkt lust att se någon av dem. bob hund skulle visserligen vara rätt fett, men jag känner mig inte på jätte-bob hund-humör. The Arks spelning... nja, alltså jag vet inte... Känns rätt stört att Jag avstår en Arkspelning, haha, och framförallt på KB (där, efter Mejeriet i Lund, The Ark är bäst live), men alltså... The Ark? Nää. Det är inte samma grej som för tio år sedan. Verkligen inte. Och jag lyssnar inte längre på dem heller för den delen, det har jag inte gjort på fem, sex år. Så, nej, det känns inte riktigt värt det!
Jag får helt enkelt spara de cashen biljetterna skulle kostat och lägga undan för en, förhoppningsvis, kommande spelning med ett annat band... Let's saaay......... Stone Temple Pilots? Pearl Jam? Soundgarden? Nice Cave & The Bad Seeds? Hehe, I know, I know, jag drömmer. Men det hade varit fett nice. Uh, fjortisspråk. Hahah.

Gaaaah, jag är trött.

Nej, seriously, nu sitter jag här och skriver ett skitlångt, och jäkligt töntigt/onödigt, blogginlägg när min buss går om 40 minuter. Måste piffa till mig lite så min klasskompis inte svimmar av skräck när hon ser mig och tror att svenskkursen VERKLIGEN slitit ut mig... Hahah. Uh.

Ha en trevlig fredagkväll! Vi hörs. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0