Strange Days

Konstig dag, konstigt väder. Gick in till stan och gick runt på Esplanaden i hopp om att fynda skivor, vilket jag gjorde förra helgen. Inga skivor så långt ögat kunde nå, åtminstone inga skivor jag var intresserad utav.
Kom istället hem med två tavlor. Två små franska tavlor som jag förälskade mig lite smått i.

Känner mig konstant trött, vilket inte är roligt. Vill ut och resa igen och uppleva nya platser, och se en massa, massa fina band. Högst på listan står PJ, såklart, igen. Igen och igen och igen. Soundgarden, vilka ryktas planera en kommande turné, vilken jag hoppas når Europa. Jamiroquai, som är ute och turnerar, dock enbart på en massa fancy och fina ställen, sådana platser man vill besöka men inte har råd med. Bu. Travis Meeks, dock är Europa inget fan av denna musikaliska man, så hans spelningar sträcker sig enbart i hemlandet, vilket är Amerikatt.

Snart börjar plugget igen. Ser fram emot det. En vän skall börja på lärarutbildningen, ser fram emot många rökpauser med henne. Sedan är det vår igen och jag börjar läsa mina sidoämnen. Till våren blir det nog här i Lund, till hösten... Who knows? Jag vill studera utomlands. Fatta vilken frihet.

Skall in till Malmö om en stund, träffa Y. Det är något som händer på Babel ikväll. Haha, herregud vad jag låter påläst. "Någonting". Jag har inte så mycket koll på allt "häftigt" som händer här i Skåne förtillfället. Ingenstans i Sverige för den delen. Oh, I'm so ute. Haha. Nej, men ärligt talat så har jag blivit jävligt tråkig. Skall bättra mig, promise.

Annars då? Tja, mormor, eller mummu som vi säger, är fortfarande här. Hon är så jäkla härlig. Så gulligt när hon försöker prata svenska, låter som ett litet får. Okej, det där lät väldigt mycket som en diss, vilket det verkligen inte var. Lilla mummu, hon är verkligen bäst.

Nej, time to fräscha till mig lite, så inte alla svimmar när de ser mig. Haha. Okej, så farligt är det inte. Bara nästan. Ha.

Ta hand om er.
/L

Wuhlheide, här kunde jag verkligen finna det där lugnet som jag längtat och sökt efter i så många år. Den vackraste platsen jag varit på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0