I know, I know

90% av alla jag träffat den senaste veckan har sagt: "Liv, har du läst det som står på text-tv?", och berättat att Pearl Jam inte skall spela mer, på länge.
Detta hade jag ingen aning om, så jag zappade lite på text-tv'n, inget Pearl Jam-snack. Gick vant in på PJ's forum, och där stod mycket riktigt att Eddie berättat för publiken på sista Europa-spelningen att bandet skall ta en paus.

Självklart är jag ledsen över dett, såklart. Men jag kan å andra sidan förstå bandet, de har turnérat konstant i hur många år som helst. Alla i bandet (tror jag iallafall) har familj och barn, några jag kan tänka mig de vill umgås oftare med, fast de ofta är med runt omkring i världen.

Så ja, jag hade en jäkla tur att jag åkte och såg dem, upplevde den där fantastiska onsdagskvällen i Berlin. Tänk om jag hade skitit i det, tänkt "Ja, men de kommer ju tillbaka, det gör de alltid", och nu suttit här förstörd?
Visst, det kommer bli tråkigt att vänta, men som sagt; jag förstår dem. Och de kommer tillbaka, de vet vi, det snackas redan om världsturné för 20-årsjubileumet nästa år. Vi får se om det blir av, vilket jag hoppas, men jag kommer vänta på dom, det kommer jag. Väntade länge för Berlin, kan vänta ännu längre. Så länge de känner sig peppade och lyckliga kan hela världens PJfans vänta.

Gud vilket smörigt inlägg... Ha.

Tänkte på en sak, nu har jag sett Pearl Jam en gång, Depeche Mode två gånger och Chris Cornell en gång. Mina absoluta favoriter.
De jag fortfarande väntar på och vill se är:
Red Hot Chili Peppers. (Ett måste, har varit RHCPfan sedan jag var elva-tolv and I still love them very, very much.)
Jamiroquai. (Skall vara fantastiskt bra live, vilket även alla videos på youtube visar. Älskar musken.)
Soundgarden. (De har ju annouceat comeback, och även haft ett gig i Americatt, nu hoppas vi även på att Europa får ta del av denna fina reunion!)

Sedan finns det även en massa "mindre" band jag vill se, men dessa tre band är de jag absolut vill, mina tre nästa mål på musikfronten, heh. Och sjävklart vill jag se PJ och DM igen... Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0