How are you?

Trycker in "www.theark.nu" för första gången på länge. Riiiktigt länge.
Kollar runt lite på den lite stökiga hemsidan som jag inte riktigt får grepp om.
"Inte riktigt får grepp om". Det är nog så min relation till The Ark är nuförtiden. Jag vet liksom inte riktigt what's up with them.
Det var länge sedan jag lyssnade på dom, har hört en låt från nya skivan, skrattade mest när jag varje dag gick förbi CDtidningarna inne på Pressbyrån på Malmö central. Den känns inte riktigt okej, den där CDtidningen.
Visst, nu kanske skivan är SJUKT bra, vad vet jag? Det kändes dock inte okej för mig att köpa den där CDtidningen. Kanske för andra, dock inte för mig. Vet inte varför, jag hade bara ingen lust att köpa den.
Dock jäkligt bra idé, CDtidningarna (usch, börjar redan bli trött på att skriva det där ordet, ha) lär ha sålt som smör, där de stått på Pressbyrån och visat upp sig.
Och, som sagt, återigen: Det kanske är en sjukt bra skiva, vad vet jag? Jag har ju ändå bara hört ett spår ifrån den.

Läste att de var tvungna att ställa in en spelning pga för fåtal biljetter sålda. Om detta nu stämmer är det ju sjukt tråkigt för bandet, och fansen såklart. Usch stackare. Jag ville se dom på Sofiero slott, dock hoppade min plånbok till när den såg priset. 400 spänn. Visst, tydligen andra artister där med, men... 400 spänn? Nej, tack.

Hoppas dock att de spelar på årets Malmöfestival, hade varit otroligt roligt att se dem igen. Senast jag såg Ark var... 200... 7? Nej, 8 måste det varit. När spelade de senaste på MF? 2008? Isåfall var det då.

Jag trodde Ark skulle WOW:a oss alla med nya plattan. Fan, jag måste nog lyssna på den ändå, för den kanske är fantastisk, ju. Fast tja, jag har inte hört/läst någonstans där folk har hyllat den. Fast å andra sidan har jag inte direkt letat efter några recensioner. Fan vad dålig jag har blivit när det gäller The Ark. Haha. Vad hände?
Jo, de blev ju rätt kassa. Usch, känns hemskt att säga/skriva så när man besatt av dom från 2000 till 2005. Men aah, det är ju sant. Usch, vilket erkännande. De är schyssta och snälla och så och bla bla bla, but when it comes to the music, which is what they do for a living, fan, då måste jag säga att de blivit kassa.

Nej, nu måste jag ta tag i lyssnandet av den nya skivan. Återkommer och berättar om jag grät av lycka eller obehag. Ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0