Zlatan och Caligula

Hellu.
Sitter och har lite smått ångest över att jag inte har något att plugga. Eller jo, det har jag, men inga böcker. När man söker efter alla miljarder böcker vi skall ha på bibliotekets hemsida, står det "Boken finns... men det är 2422652342 reservationer före dig. Reservera?"
(Kanske inte 2422652342 st, snarare 23, men you get it!)

Reservera? RESERVERA? Nej du, då beställer jag hem alla böcker istället. Problemet är dock bara att man inte är miljonär, och med tanke på alla utgifter jag hade denna månaden kan jag Veeerkligen inte köpa all kurslitteratur right now! Men har iallafall beställt de tre viktigaste böckerna, så de skall komma någon gång nu i veckan...

Åh. Det var så mysigt imorse. Drog på mig min stora mysiga vita halsduk, var först lite njaaa:ig då det kanske inte var så kallt ute som det såg ut från köksfönstret, men när jag väl klampat ut från ytterdörren så: Ja, it was the right decision! Åker buss till skolan nu istället, ni vet allt snack de har tjatat om att de kanske skall stänga av tågtrafiken för svininfluensan and shit... Awell, och sedan går tågen så jäkla cp nu när det håller på och bygger och har sig... Lunda-/Malmö-/i närheten-bor: Känns det inte som att de bygger om de där jävla tågspåren hela tiden??? Gah!

Aja. Älskar ändå att åka de gula Pendeln-bussarna. Det finns knappt något bättre än att åka de mysiga bussarna en kall höst-/vintermorgon, se ut över Skånes kalla och oändliga åkrar samtidigt som man lyssnar på världens bästa musik. (Idag stod Air och Depeche (<- as always) för världens bästa musik. Det gör dom nästan alltid.)
Man somnar nästan till, så mysigt är det.

Så imorgon blir det el busso igen! En timme tidigare dessutom. Har school mellan 8.15 till 15.00. Gah, gah, gah. Sedan skall jag och en brud i klassen fixa multikort during the lunch. Tänk er: lånekort och kopierings-utskivningskort i ett! Plus att man kan komma in i princip vart som helst in the whole fucking school! Det ni!

Gaaaah, jag är en sådan nörd... Verkligen. Amanda har blivit likadan. Har träffat henne en gång sedan hon började på sin kurs, och det enda hon i princip snackade om var skolan. Aw, så söt hon var. Hahah. Och denna gången kan jag stämma in i hennes skönsång - Har fan aldrig varit såhär pepp på skolan som jag är nu!

*Nörd får evvah*

Ha en schön kväll y'all, nu skall jag ringa morsan och fråga vad kvinnan vill ha till middag!

<3
/Liv.



Lite mer än 4 månader till det är dags för Martin och company igen! Love u. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0