LOL

På dagens första lektion snackade vi bland annat om normer, hur folk alltid beter sig, hur det alltid har varit osv...
En av mina sjukt sköna lärare drar igång ett exempel som han stolt illustrerar på whiteboarden.
Han börjar rita en karta över Malmös stränder, och följande sägs:

Manlige läraren: "... och här hänger alla barnfamiljer, och på den här stranden alla som är 20 upp till 35, vältränade, välpumpade, allt för att imponera på den som ligger brevid, minst lika vältränad.
Och i badhuset hänger alla ungdomar."
Kvinnlige läraren: "Men vart kategoriseras du och jag?"
Manlige läraren: (tänker ett tag) "... Och här ligger ett kallbadhus! Ni vet, alla går runt nakna och har hängmage och hängbröst. Där hänger vi, du och jag!
... och just det, där ligger Sibbarp!"
(Ritar en stor svart slarvig fläck i utkanten av "konstverket".)


HAHAHAHAH. Fy fan vad flummigt! Alltså, allvarligt, ALLA mina lektioner med de två lärarna ser ut som ovan. De är helt galna. Inte sådär överdrivet flummiga, (eller jo, ibland) utan de är verkligen Sjukt intellektuella och begåvade i sitt yrke, men då och då (ganska ofta nu när jag tänker på det) lägger de till sådana där kommentarer som får alla oss elever att bara "WHAAAAT??!?!?!?!?!" och brista ut i gapflabb. Hahah. Speciellt den manlige av dem, han är så sjukt klockren. Hahah.



Jahaja. För övrigt fick jag veta att jag och i princip alla de härligaste i klassen kommer att arbeta i Kirseberg under hela utbilningstiden. Well, hellre det än Fosie som ligger waaaaay out åt helvete.
För övrigt 2 återupptäckte jag "glatt" idag att man röker som en jäkla skorsten när man pluggar. Hade nästa lyckats glömma bort det, men ja, nu när man börjat plugga igen känns det som att man står med en cigg i handen HELA tiden... Well, förutom när man är på föreläsning dårå, hah. Icke bra.
För övrigt 3 är det "Idol" idag. Wohoooooo. Host. Hrm. Mja. Fast det är sjukt flummigt att kolla på.
Inte bara de fruktansvärda sångarna, utan hela programmet i sig.

För seriöst:
Vem "auditionar" SERIÖST till det programmet, egentligen? Visst, kan förstå de som gör det på skämt (hade själv en plan med en vän för några år sedan att vi skulle låna min dåvarande skolas kycklingdräkter och dra på audition i Malmö, men ja, orka köa... Hah.), är ju en rolig grej att driva med hela skitprogrammet.
MEN DE SOM GÖR DET SERIÖST????! Snälla, vad har det egentligen blivit av de som vunnit tävlingen? Precis, nada!
Alla bara "Men åh, alla vet ju att det är TVÅORNA som blir något!"
Åh. Just det. Darin blev ju så jäkla stor efteråt. I tre månader?
"Nej, han var ju med i Melodifestivalen och sjöng den där fina versionen av Den Där låten!"
Ja. Melodifestivalen. Wow. Fyra år senare?

Det är bara ett kommersiellt skitprogram (ursäkta överdriften) som är Aaaall about money.
Okej, juryn är bättre än den förra, dessa har faktiskt Gjort något. Förutom hon den där bruden. Vad har hon egentligen gjort innan "Idol"? Var jag den enda som missade det?

Okej förlåt. Jag fick nog lite damp här. Men well, är på skrivhumör och bara tanken på äckliga "Idol" fick mina fingrar att dansa på tangentbordet.

Men ja, "Idol" ikväll. Och klaaaart att jag skall kolla på det! Som jag skrev innan; det är ett sjukligt kommersiellt program, och jag, som många andra, faller pladaskt för det. Men sedan är det faktiskt en skillnad mellan att gilla och GILLA. You know?

För övrigt 4 så lyssnar jag just nu sönder Air. Eller sönder kanske är fel val av ord.
Lyssnar mycket på dem iallafall. Kärlek på musiken, mycket, mycket kärlek. Får den mest dampiga människan att slappna av.

Ha en fortsatt trevlig daoug, och sorry för mitt skrivdamp!

<3
/Liv.


Luft. Air. You know.

Kommentarer
Postat av: holly

jodu liv. jag håller med dig till max. dem enda som har "lyckats" är måns, agnes, e.m.d killarna och darin (jo, för han släppte en singel precis med kat de luna som sålde guld i usa). resten är historia. marie picasso? amanda? han som vann över darin? nää. hade jag velat bli pOpstJärNa så hade jag nog inte sökt dit. för man är het framtill jul sen är man bortglömd och fansen ser framemot en ny säsong nästa år. jag menar. kevin borg? va. vem? jag tror inte ens jag har hört hans "idol-singel". neeeeeeej. och laila ser läskig ut.

Postat av: Liv

Håller med digg max, h! Oj, glömde Måns, han är faktiskt rätt grym. Hah. Men alltså, när kollade på programmet igår (gjorde du det?) såg man verkligen att majoriteten av de som sökte antagligen bara gjorde det för att vara med i TV... Suck.

Ja, Laila. Hon ser ut som en blandning av en man och en mås.

2009-09-09 @ 10:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0