In my

Imorse var en mysigaste morgonen på länge.
Visst, jag gick visserligen upp tio i sex och åkte hemifrån tjugo över sex, men...

Det finns nog inget bättre än att ta en take away-kaffe, sätta sig i den varma, mysiga gula bussen tillsammans med ett fåtal resenärer. Det är fortfarande mörkt ute, endast en glimt utav soluppgången har börjat skymta.
Och så kör bussen iväg.
Efter ett tag, efter att man kommit ut från Lund, möts man utav åker efter åker, och nu imorse var vyarna vackrare än någonsin.
Nu hade solen börjat gå upp, och långt bort i fjärran bröts den klarblå himlen av att ett tjockt molntäcke börjat uppenbara sig. Molnen lystes upp utav den pågående stigande solen.
Detta skedde samtidigt som jag lyssnade på Martin Gore's version utav Julee Cruise's "In my other world".

Det finns helst seriöst inget vackrare. Möjligtvis soluppgång/skymning i Timrå. Väldigt jämnt om förstaplatsen (dock tror jag nog att Timrå tar den, ja...).

Skall upp sådär fasligt tidigt resten av veckan också, vilket som sagt inte stör mig alls, med tanke på de vackra mornarna... Och jag har alltid varit en morgonmänniska, trots att man den där första halvtimmen på morgonen är skitarg och bara vill kasta en slägga på någon eller något, eller något i den stilen. Annars älskar jag att gå upp tidigt, väldigt förfriskande, man känner sig lite hel.

<3
/Liv.


Foto: http://www.molfoto.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0