Aftonbladet visar återigen att det är den mest tragiska tidningen någonsin

Hahah, alltså jag skrattar mer än är arg! Tycker mer synd om dem än är livrädd.
Det börjar helt enkelt gå för långt!

Aftonbladet skriver idag upp en lång lista på vad som kan hända när "svininfluensan" gör entré i Sverige - både om vi har tur eller otur.

TUR:
¤ Virus sprids vanligtvis inte på sommaren, utan sprids bäst där det är kallt och torrt.
¤ Viruset sprids i såfall i hösten och då finns det vaccin mot det.

OTUR (läs det här, det är så överdrivet att jag nästan vrider mig av skratt):
¤ Viruset slår till i Sverige i maj, juni.
¤ 15-40 % av dens svenska befolkningen, 3,7 miljoner!, smittas.
¤ 4000 av dem dör.
¤ Främst unga människor kommer att insjukna.
Sedan fortsätter dom att rabbla upp att skolor, jobb, restauranger kommer att behöva stängas ned för att alla är sjuka.

Seriöst?????? 1. Med tanke på att det är så jävla varmt i Sverige, speciellt södra, just nu, känns det ganska osannolikt att 3,7 miljoner av oss kommer att smittas.
De som smittas är folk som har varit i Mexiko nyligen och de som är omkring dem.
Jag tror inte att det flyger runt i luften och ger sig på någon random - allt kommer därifrån.
100-tals elever i NY hade smittats - DE HADE VARIT PÅ KLASSRESA I MEXIKO.
De som hade smittats i Nya Zeeland och Israel hade också antaligen varit i landet.
Allt kommer därifrån - och så länge man inte känner någon som har varit där nyligen tror jag man är lugn, tror jag inte det är något att vara orolig för.
Visst, klart man skall vara lite extra noggrann med hygienen och tvätta händerna ordentligt och hela den rabban,

MEN

Aftonbladet överdriver så otroligt mycket att jag bara blir ledsen.
I artikeln är de positiva punkterna två eller tre stycken - de negativa får upp till tio.
De vill att vi skall vara rädda, de vill att vi skall få hjärtinfarkt över något som är 0,0hurmånganollorsomhelst chans att man skall avlida utav.

Tycker det är lite överdrivet bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0