You don't know everything

Och jag som trodde att jag visste allt om Soundgarden...
Tydligen samarbetade de med älskade Brian May från älskade Queen en gång i tiden och gjorde en version av Soundgardens "New Damage".

Wow, måste säga att den här versionen är Mucho bättre än originalet, though the original är amazing med.

Rös till när jag insåg att de gjort detta samarbetet. Mäktigt.

Jag må vara en sucker för de flesta banden under grungeeran, jag må älska Pearl Jam över nästan allt annat, men jag är ändå en liten Soundgarden:are längst inne. Fan vad töntigt det där lät. Varje gång jag lyssnar på dem inser jag det.


I mean, detta var bandet jag lyssnade på Konstant, dag som natt, under två års tid. Lite sad att jag inte lyssnar lika mycket på dem längre, men jag menar, det finns så mycket annan musik, man kan inte fastna i ett viss band för länge...
Fast egentligen är Soundgarden inte grunge. Verkligen inte. De råkade bara ha sin storhetstid samtidigt som grungen var The Main Thing. Soundgarden har mer rötter i hårdrocken/metalen, fast det en lite "mjukare" touch. :*


Imorgon spelar CC i Köpenhamn, och av de setlist jag har sett från denna turnén så det ungefär en lika fantastisk show han verkar bjuda på som när jag såg honom för två år sedan. Massa massa Soundgarden. That's how we like it. <3
Men ja, ekonomiska bekymmer, och ett Arvika som varit nummer ett på prioriteringslistan har gjort att jag var tvungen att hoppa över spelningen...

Men jag gläds över att jag har sett honom, för två år sedan såg jag CC i Stockholm och han spelade allt från "Burden in my hand" till klassiska "Say hello 2 heaven", så jag skall bara var nöjd nöjd nöjd och lycklig lycklig lycklig.
Och det är jag, men det är klart att man vill se honom igen när man i skrivande stund har Soundgarden på högsta volym och en spelning som äger rum bara ett par kilometer (okej, mil) från där man sitter, imorgon.


MEN JA, jag skall inte vara bortskämd, I mean JAG SKALL JU SE DEPECHE MODE PÅ FREDAG!!!! <3

Puss, lyssna på låten, den är mäktig, May's version.

Puss.
/Liv.




Ett av de mäktigaste banden som någonsin existerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0