Gäääsp

God morgon, eller något.
Okej, morgon och morgon... för min del vet jag inte, då jag har varit uppe sen nio. Dock har jag bara suttit och läst 'Som ni vill ha det' ('As you like it') och 'Machbeth' de senaste två timmarna, så jag känner mig ändå relativt nyväken. Huh.

Tja, vad har hänt i veckan då? Inte så mycket, om jag ska vara helt ärlig. Måndagen innehöll Shakespeare och The Sims 2, tisdagen innehöll Shakespeare och ungdomsgrupp, onsdag innehöll Shakespeare och slöande, torsdagen innehöll Shakespeare, The Sims 2 och Amanda, idag kommer innehålla ännu mer Shakespeare och kanske en tripp in till stan på eftermiddagen. Vi får se om jag orkar, helt enkelt.
Som ni antagligen märker utav ovanstående text så har jag gått och blivit någon form av Shakespeare-nörd. Jag må alltid ha varit en lite grann, men de senaste veckorna har detta som var så litet i början, utvecklats till en Pure nörd-Liv. But I don't care a fuck about that, det är bara lite småtrevligt.

På tal om Shakespeare, vet ni väl om att Shakespeare- och Harry Potter-skådisen Kenneth Branagh (han är med i andra HP-filmen, spelar svartkonst-läraren, han där fåfänga) är/kommer att vara här nere i Skåne pretty much under detta året? Jo, i Ystad, vid närmare detaljer. Dom ska spela in en engelsk version av Wallander-filmerna, om jag inte minns fel. Det är Mankell som har skrivit om Wallander? Ja, iallafall, så är fallet.
Tycker jag är rätt tufft, bara så ni vet. Branagh är en bra skådis, det skriker verkligen Hamlet om honom.
Eller något. Coolt iallafall!

I helgen ska jag bara läsa de två ovanstående manusen och jobba. Kommer inte ha tid för något annat, nu när jag äntligen har hittat två monologer/dialoger måste jag verkligen lära mig den utan och innan, måste kunna dom i sömnen. Börjar bli jävligt pepp nu, samtidigt som jag är sjukt, sjukt nervös. Men det känns verkligen att det är på Riktigt, nu när man hittat texterna och läser som en galning. Skitkul!

Nu ska jag ringa jobbet, på tal om jobbet...

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0