Proudly presents

Jag är inte den typen av människa som kan gå runt och säga "Vad duktig jag är" osv, jag vet inte varför, jag kanske inte älskar mig själv tillräckligt mycket. Hah. Nej, men jag tror det handlar om att jag inte riktigt kunnat vara sådär cpstolt över mig själv än.
Förutom när det gäller en sak.
Ibland när jag dra fram alla säkert 20-tal skrivblock som gömmer sig runt omkring i vår lägenhet, och tittar igenom allt jag skrivit, blir jag fan stolt över mig själv. Sure, mycket av det är fucking crap, men en del, vissa bland innehåller texter som fan är out of this world. Det är sådana texter som är skrivna under  sådana där dampinspirationsdagar, som jag skrev om tidigare för några inlägg sedan.
Då kan jag vara stolt över mig själv. Då Är jag stolt över mig själv.

Vet inte varför jag skrev ovanstående, kom bara att tänka på det när jag jobbade innan och tyckte allt jag åstadkommit var skit. Man behöver klappa sig själv på axeln lite då och då, tycka att man är okej, bra och ibland bäst.
Då blir man lite peppare på saker och ting.

En jävla nice sak är att flytten sker tidigare än vad jag trodde, kring den 23:e-24:e augusti, närmare bestämt.
Trodde inte H började i Mjölby förens i september eller så, men icke! Wie, wie.
Jag längtar så jävla mycket, äntligen ska jag flytta hemifrån.
Ni förstår inte, jag känner mig obeskrivligt kvävd här hemma att jag vet inte vart jag skall ta vägen.
Mamma gör mig glader, hon får mig att klara av saker och ting, det finns inte ord som kan beskriva hur mycket hon har hjälpt mig och bettyt för mig de senaste månaderna. Du är bäst, mammi.

Näe, så nu ska jag iväg och träffa A i någon timme, sedan ska jag ner till S. Esplanden och hjälpa den andra A (haha) och H med att lassa in alla flyttgrejer. Dom har varit på en liten roadtrip upp till Ljusdal och sedan Rönnäs och är nu hemma, hämtade en massa grejer som dom hade satta i ett förråd uppe i Ljusdal...
Så ska jag och A diskutera lite inredningssnack och så. Vi har redan pratat lite ljust om det, lutar åt att det blir en orientaliskt inredd lägenhet. Jag har bl.a. en skitsnygg batikkjol som "tavla" eller vad man säger... Den är uppsatt på en vägg, helt enkelt. Hah.

Okej... intressant för er att veta...

Ska jag skriva något intressant? Hrm, det ovanstående var intressant. Iallafall för mig.
GAH, sorry. Jag återkommer när jag har något intressant att dela med mig av.
Fölle. (låtte)
Jag är flummig. Vilken tur att jag ska träffa A nu, så jag får ut min flummighet tillsammans med något som är minst lika, och inte mer, jo mer, galen som jag är.

Peace.
/Liv.

Ps. Alltså, jag tänker lägga upp en låttext här. Jag vet att ni inte kommer läsa den, för det brukar man fan aldrig göra. Palla, liksom. Men den är så vacker... sjukt sann text. Ja, Pearl Jam. Jag är en fucking Pearl Jam-nörd, det borde ni veta vid det här laget... Haha. Låten heter "Inside Job", är från senaste plattan "Pearl Jam", eller "Avocado" eller vad dom nu valt att officiellt kalla den... Så mycket koll har jag. Hah. Men om ni har en minut eller två över, får ni väldigt gärna skumma igenom den, om ni nu känner för det... Ds.

Underneath this smile lies everything
All my hopes and anger, pride and shame

I make myself a pact, not to shut doors on the past
Just for today I am free

I will not lose my faith
It´s an inside job today
I know this one thing well

I used to try and kill love. the highest sin
Breathing insecurity out and in

Searching hope, I´m shown the way to run straight
Pursuing the greater way for all human light

How I choose to feel is how I am
How I choose to feel is how I am

I will not lose my faith
It´s an inside job today

Holding on, the light of night
On my knees to rise and fix my broken soul
Again


Let me run into the rain
To be a human light again

Let me run into the rain
To shine a human light today

Life comes from within your heart and desire
Life comes from within my heart and desire
Life comes from within your heart and desire

En jävla massa kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0