Oops and whatever

Ikväll klickade jag hem en platta + live-DVD signat Nick Cave på Ginza.se.
Kanske inte var så nödvändigt. Eller jo det var/är det.
Dock inte jag att göra något sådant. Men nu har jag gjort det.
Lovely.

Det jag gillar med Cave är att han kan göra deppig musik så vacker och fenomenalt bra.
Kanske något alla jävla emobands á la Kent och My Chemical Romance ska lyssna på?
Bara för att det är depp behöver det inte låta helvetiskt, det kan vara vackert as well.
Lyssna bara på Dr. Cave.

Två videor från samma spelning. Love it. Första, "Brother, my cup is empty". Gillar Nick's energi, och låten är brölbra, framförallt live. Andra, "Mercy". Har lagt upp den här innan. Men jag äääälskar den, speciellt den här liveversionen!

Som om ni vore intresserade... Jaja, whatever.


<3



Nu ska jag käka digestive, fortsätta dregla framför youtube på megabra Cave-videor och vänta in kvällens "Hell's Kitchen". Wieo.

Ha en nice kväll ya'll!

Peace.
/Liv.

Cave live:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0