Masterpieces

Först köpte morsan den till mig.
Sedan försvann den.
Sedan köpt hon den igen, den här gången till min lillebror.
Jag hittade den i hans cd-hylla, satte den i skivspelaren, och blev förälskad.

What am I talking 'bout?
- Inget mindre än den bästa skivan, någonsin, alla kategorier, alla år.
"Harvest", by the master Neil Young.
Jag kan, helt seriöst nu, lyssna på den här skivan hur många gånger som helst på raken.
Jag tröttnar aldrig, aldrig, aldrig.

Jag minns speciellt i Rönnäs för ett par år sedan (A's sommarstuga uppe i Östergötland). A och H var iväg på ett ärende, tror dom skulle gå och handla krubb och något annat, minns inte riktigt nu var det var dom skulle göra...
Iallafall, när dom var borta satte jag in den här skivan i cd-spelaren, högsta volym, käkade frukost i lugn och ro.
Efter det hade dom inte kommit tillbaka än. The sommarstuga was a mess, så jag började städa, som fan.
Under den här tiden gick skivan kanske, jag vet inte, fyra, fem gånger på repeat?

Det är så fantastisk musik. Jag är inte världens största Neil Young-fan annars, men just den här skivan... den är fucking fantastic. Varenda spår ger en gåshud. Miao.

Här, öppningsspåret, "Out on the weekend". Love.



Ha en skön torsdag.

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0