And you're just standing there

Sitter på bussen hem, ett gäng, kanske 16-åriga, brudar går på bussen, kort-kort-korta små klänningar tillsammans med skyhöga klackar. I don't judge them, dom får ha på sig vad fan dom vill.
På bussen sitter redan två tjejer, även dom med korta klänningar (dock mer proper).
De 16-åriga brudarna är "fulla", pratar högt, babblar skit, skriker, skrattar. De två andra tjejerna går av före 16-åringarna.
DIREKT när de två tjejerna stigit av bussen, säger en av 16-åringarna, sådär "tufft"
"Kolla på henne! Aaaaw, stackare, hon kan inte gå i sina skor! Kolla vad konstigt det ser ut! Kolla!"
"Åh Gud, sådär såg jag också ut innan, tur att jag inte gör det längre."
Sedan gick nästa låt på min mp3 igång, så jag hörde inte mer av vad dom sade.

Går av bussen på samma hållplats som 16-åringarna.
And you know the ironic part? Dom går själva som ett gäng älgar i sina klackar.
Hrm?

Vanligtvis brukar jag vara extra känslig och irriterad i sådana här situationer, men igår var jag för trött för att reagera som jag brukar. När sådant här händer, blir jag så irriterad, så frustrerad, att jag oftast brukar lägga någon elak/ironisk kommentar till mobbarna.
Varför ska dom gå "fria"? Bara för att bruden dom kommenterade inte hörde ska dom inte känna sig "säkra".
Fy helvete vad jag hatar sådana brudar. Det var den typen av tjejer som var efter mig hela mellan- och högstadiet.
De första åren tog jag åt mig något otroligt och bröts ner totalt, sedan did I make a change och istället för att ta åt mig och låta dom klanka ner på mig, bröt jag ner dom genom att lägga små ironiska kommentarer efter dom.
Sådana tjejer ska inte gå fria, som sagt. Jävla idioter.
Det är den typen av människor som går och blir korkade politiker och andra högt uppsatta namn.
Dom förändras inte. Bara för att tio år går, förändras dom inte. Dom är fortfarande same shit som dom var ten years ago.

Jag blir så irriterad. Hade jag stött på de där brudarna från igår igen, hade jag fan skällt ut dom.
Dom agerar som att dom inte bryr sig, dom måste ju hålla sin "coola" image, får inte verka "svaga". Men dom bryr sig, det gör dom. Efter att både jag och min morsa lagt ironiska kommentarer och skällt ut mina bullies, kom en utav dom faktiskt krypandes tillbaka, bad om min förlåtelse. Jag förlät henne, och ignorerade henne sedan härligt resten av högstadiet.

Det gäller att visa säg starkare än dom. Och hur svårt är det egentligen? I grupp kan dom verka livsfarliga, giftiga, men egentligen är dom bara ett gäng väldigt, väldigt osäkra tjejer som längst inne ber om hjälp.

Tänk på det nästa gång ni vittnar till mobbing, även om det bara är svag, om ni känner för det - Säg till dom!
Var lite småelak, säg något ironiskt. Dom förtjänar det. En dag kommer dom tacka er.
Think about it, at least.

Ha en nice söndag!

Peace.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0