All hail Stormare

Jag vet inte om jag har skrivit det innan i den bloggen, men iallafall, en av mina absolut största idoler, skådespelar- och sättmässigt, är den stora och den enda Peter Stormare.
Jag vet inte vad det är, han är bara så fruktansvärt cool och klockren.
I somras var han som bekant en utav stjärnorna på slottet i tv-programmet med samma namn, och då insåg jag verkligen hur jävla härlig han är. Helt galen, helt random. Om någon är sig själv så är det han, som fan.

Igår var på "Olssons studio", ni vet det där programmet som kom varje dag efter OS-sändningarna i SVT1? Ja, alla sportfånar som jag vet vad jag snackar om... Ett program som för övrigt var jävligt lyckat, om ni frågar mig. Sjukt flummigt, helt galet! Richard Olsson är verkligen en utav de bästa programledarna i vårt avlånga land...
Iallafall, igår var programmet inget utöver det vanliga, dom summerade mest upp hela OS osv.
Sedan, när det var slut, när Olsson redan hade hunnit säga "hej då!", brölade Stormare ut "Vänta!", "Jag måste visa min...", och resten av crewet fick något form utav panik och trodde väl antaligen att han, av någon jävligt märklig anledning, skulle visa någonting annat... Stormare drog upp sin t-shirt, på magen stod det "ARA" med stora bokstävet.
En hyllning till brottar-Ara, helt enkelt! Klockrent!
Det Ara gjorde kommer alla minnas, vissa på gott, andra på ont. Jag står på de godas sida, för jag anser att det han gjorde var något sjukt bra...

Jag är tvungen att lägga upp de här tre klippen. Det är de tre sista delarna när Stormare hade sin dag på slottet. Väldigt intressant. Vi får veta hur han kom till Stockholm, scenskolan, vänskapen med Bergman osv.
Underhållande, fashinerande och intressant! Jag rekommenderar er att sätta er ner och titta/lyssna någon gång när ni har tid. Fashinerande, som sagt.

Peace.
/Liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0