Trötthet

Det är rätt intressant att se hur folk i ens omgivning bara suuuuger ut ens intressen, hur dom tar dom ifrån en, våldtar dem och lämnar aldrig dom tillbaka.
Det är rätt intressant att fundera kring hur dessa människor kan vara så jävla dumma i huvudet. Sure, en sak att joina och gilla, en annan att säga "Den/det är min, inte din! Jag förtjänar det mer!". Typ. Jag avskyr människor som tror dom kan äga en annan människa för sig själva. Fattar dom inte att det kommer finnas fler som gillar den/dem?
I hate that. Jag ska inte nämna några namn, men jag tror att mina närmaste vet vem/vilka jag menar, alltså kring "Det/den är min!"-människorna...

Kanske helt obegripligt det ovanstående, men jag vill bara få ut det för jag har läst saker jag har sett saker jag har känt saker och jag blir bara galen. Vad fan ska man göra egentligen? Jag blir bara mest galen.

B såg Soundgardens sista spelning. Rätt roligt, som han själv beskrev det, det var på Hawaii, en dagskonsert, solen sken och det var jättevarmt. "Not really Soundgardeninque, if you know what I mean..". Han såg dom även I NY en gång. Helvete vad jag är avundsjuk, men glad för hans skull.

Snart ska jag iväg och träffa världens bästa Viveka. Hon blev en quinna igår, (18), det firar vi med en öl på Ariman med andra nära och kära. Eller, ingen öl för min del, då jag får min lön imorgon och för tillfället är helt jävla pank.
Senaste jag ägde pengar var ungefär kring min födelsedag (15:e augusti), det säger en del. Sedan dess har jag levt på att låna pengar, få lite av morsan då och då, samt röka Alex cigg. Hah. Gotta do what I gotta do...

Läser en massa Morrison just nu. Poesin är helt fantastisk... Har varit helt inne i en Birro-period i säkert över ett år, så jag har stängt ute den mesta andra poesin. Men så hittade jag en bok med Jims poesi här hemma, satte mig och läste och rös, rös, rös. Love it. Finns ingen som skrev mäktigare poesi, jag önskar jag var upphovsmannen till hans verk. Det hade varit något.

Tja-ba.
Peace.
/Liv.

image183


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0