HP

Hello. Känner mig helt gurglig i huvudet, trött som ett fån ...
Jaha, hur står det till? Här är allt bra, lite trött som som sagt, men annars bra. Dagarna går fort nu, tänk att det redan är mitten av juli?! Och inte många soldagar har vi haft sedan vi kom hem från Greece. Jag skulle tippa på tre, max fyra. Det har bara varit grått, grått, grått, regn, rusk, you name it. Jag är dock en person som gillar regn och rusk (hösten ligger på andra plats på "favoritårstidslistan"), men fan, nu när det är mitten av sommaren vill man ändå ha fint väder! Visserligen fick vi en MEGAdos under resan, men svensk sommar kan även den vara riktigt härlig och vacker! Så, please please please, vädergudarna, ge oss some sunshine!

Inatt hade den sista Harry Potter filmen premiär. Shit, tänk ändå att den första filmen kom ut 2001 (2000?), tio år! När Harry Potter slog igenom var jag inte direkt intresserad av den där lilla trollkarlen och hans vänner och fiender, jag hade fullt upp med att älska The Ark, hahahah. Dock ändrades den här inställningen efter något år då jag fick den tredje boken (Azkaban) i julklapp eller f-dagspresent eller vad det nu var. Woah, riktigt bra, riktigt spännande! Jag var fast.
Åren har gått, sedan tredje filmen kom ut har ytterligare fyra böcker och fem filmer getts ut. Om jag får säga mitt så måste jag ändå prisa böckerna högre än filmerna, som i så många andra fall. Filmatiseringar av böcker blir oftast lite "sämre" då man helt enkelt inte kan få med ALLT som står i boken, om man då inte planerar att göra en 7 timmar lång film ... Filmerna är inte bedrövliga, men jag föredrar helt klart böckerna. Det som är så speciellt med den här bok- och filmserien är att they never get old. You know what I mean? Trots att det som sagt har gått tio år sedan första filmen kom, längre än så sedan första boken trycktes är de fortfarande lika älskade av människor världen över som de var då. Det är intressant, och imponerande.
Om jag ska välja en favorit av böckerna blir det nog 3-5, alltså Azkaban, Goblet of Fire och Order of the Phoenix. Deathly Hallows är ok, dock rätt förutsägbar.
Bland filmerna är det det samma, framförallt Azkaban, riktigt bra gjord! Är jäkligt glad över att Oldman porträtterar Sirius Black, han är en av mina absoluta favoritskådisar, så otroligt talented. På tal om talented är det även underbart att se Ralph Fiennes som Voldermort, den rollen är som gjord för honom, han är verkligen grym och axlar rollen perfekt, don't you agree? Och behöver jag ens nämna Alan Rickman, Snape? Världsklass.
Nej, jag är inte så nördig att jag såg premiären inatt, vilket man kanske kan tro med tanke på hur ... passionerat jag skriver om böckerna o filmerna, haha. Jag, mor och bröderna planerar att gå och se den tillsammans nästa vecka. Det blir mysigt!

Jaja, nu ska jag sluta nörda mig, haha. Sorry. Om en stund ska jag dra iväg till Ystad. Mysigt! Älskar den lilla hålan, trots att det bara ligger 1½ timme från Lund känns det är så Sjukt befriande att åka dit, det är som att komma till en helt annan plats, lååångt ifrån Lund. Skönt det bli! Ska hänga med H, vi ska bara ta det lugnt, snacka shit, dricka thé, flumma, the usual! :)
Hoppas ni mår fint och att ni har finare väder vart ni än är:)
Puss på er.

Ps. HAHAHAHAHAH. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0