Dare if you dare

Hello friends.
Det har varit en helt okej vecka. Umgåtts med vänner, skrivit, tagit det lugnt and so on, so on.
Nästkommande vecka kommer dock bli annorlunda. Eller, jag kommer göra allt ovanstående, med något minskad tid för slappande. Jag ska nämligen en sväng till Malmö-kära-högskola imorgon och låna en hög kurslitteratur. I know, det är en månad till kursstart, men jag vill väldigt gärna vara ute i god tid, speciellt nu när det är en fortsättningskurs. Man vill mer än gärna vara påläst och inte sitta där som ett fån. Av det jag kan skåda ur litteraturen kommer det att bli en intresserant, och intensiv, så det känns som att det lika bra att börja gräva ned sig i litteraturträsket. And I don't mind, jag gillar att nörda ner mig.

Det har varit en väldigt lugn helg. När jag tänker efter har de flesta helgerna den här sommaren varit lugna. Känner mig som en gammal tant när jag säger/skriver att jag föredrar lugna helger framför ångestfyllda "supar-helger". Fast jag måste ändå säga att det inte är helt fel att då och då ta ett glas eller tre och bara "släppa loss", men det är faktiskt riktigt skönt att bara ta det lugnt och njuta av sitt sällskap utan att behöva supa.
Anyway; helgen. I fredags gjorde jag nog inget speciellt. Soff-kväll, you know. Igår träffade jag H och S en stund i stan. De åkte till Malta imorse, där H's far bor, så vi ville passa på att ses innan de åker iväg. De är borta i tre veckor, I'm jealous, haha. I'm gonna miss her! Vi tog en kaffe och gick runt på stan och fönstershoppade. På eftermiddagen kom min storebror hem till oss och hängde, lika flummigt som alltid!
Idag har jag i princip inte gjort något. Läst på mer om kursen, glott på Top Model England (där alla var fruktansvärt kassa) och bara avskytt vädret, även om det mellan regnskurarna faktiskt var SOL!

Ikväll kommer fina, fina Brigdet Jones på TV. Är helt såld. Såg första filmen för första gången förra söndagen, hur kan jag ha missat den? Eller, missat och missat, bara totalt ignorerat. Anyway är det en helt fantastisk film, tvåan är bra även den, dock inte lika klockren som den första. Colin Firth är en grym skådis, visste inte att han var med i filmen. Hugh Grant var lika bra som han alltid är. Hur mysko han än må vara privat är mannen en bra skådespelare. Zellwegger har jag alltid gillat, det är något med henne ... och så är hon ju fasligt vacker.

Nej, nog med uppdatering. Återkommer imorgon eller senare i kommande veckan, får uppdatera hur det går med kurslitteraturläsningen, hehe ...
Hoppas allt är bra med er, take care. Puss.

PS. Stone Temple Pilots ... Oh, S.N.Ä.L.L.A kom till Sverige/Norden/Europa ... DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0