110101/Day five

Mysigt nyår med trevligt sällskap, god (!) mat och smarrig dricka. Now it's -11 och jag känner mig... peppad, lite rädd och gammal. Ungefär.



Vad är kärlek?

Jäkligt svår fråga. Vad är kärlek egentligen? För mig är kärlek... trygghet. Ha något/någon att falla tillbaka på om allt bara skiter sig. Familj, vänner, pojk-flickvänner, man, hustru, sambon... Kärleken till musiken, intressen. Kärleken till allting, kärleken till livet. Kärlek är lycka. Där man känner sig hemma och, som tidigare nämnt, trygg.
För mig har tryggheten alltid spelat en stor roll. Då jag växt upp i ett allt utom tryggt hem har sökandet efter trygghet varit konstant. Inte direkt nödvändigtvis sökandet efter tryggheten hos en person, även fast det också är otroligt viktigt och hjälpande.
Man kan finna tryggheten i så mycket. En plats man mår bra av att vistas på, en viss låt man aldrig tröttnar på, en bok man kan läsa om och om igen, med pennan i handen och blocket framför sig...
Tryggheten kan finnas överallt, det beror helt på vem du är. Samma sak gäller kärleken, tror jag. Kärlek kan innebära hundratals saker, men jag tror såklart att den för många framförallt står för kärleken till en person.
Självklart vill jag bli kär, jag menar inte på att jag skiter i att bli kär i en person då kärleken till musiken, för min del, existerar otroligt starkt. Vi kan ha många kärlekar, right? Heh. Jag tror kärleken kommer när den kommer, vare sig man är beredd på det eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0