Smile

Hello.
Hoppas allt är fint med er. Själv är allt helt okelidokeli, det är fantastiskt väder!
Dock har jag mest suttit inne idag, varit ledig... Skönt!
Imorrn skall jag ut till stadsdelen där jag har min praktik, på en såkallad "central fältdag". Vi skall träffa några specialpedagoger o.dyl som skall hålla i lite föreläsningar. Intressant!
På torsdag är det den digitala examinationen. Vet inte riktigt hur jag känner inför den, är rätt nervös. Men det kommer gå bra, kommer ha min älskade klasskompis M i publiken, vi stöttar varandra i vått och torrt!
Annars då? Hm, ja ni! I helgen är det Lundakarneval, hade nästan glömt det, haha. Skall inte in så mycket, självklart skall jag se karnevalståget (som alltid är så jääääkla flummigt!) och SJÄLVKLART skall jag se Salem al Fakir på fredag. Salem är riktigt grym live!
Alltså, woah, jag uppdaterar mig hela tiden på Pearl Jam's forum för att checka de senaste kommentarerna om den pågående turnén i USA, setlists osv... Spelningen i Boston igår, alltså... Jag kan bara säga att några av mina ABSOLUTA favoritlåtar fanns i setlisten!
De öppnade med "Release", en magisk liten komposition från "Ten", fortsatte med "Animal"... Andra fantastiska skapelser som fanns med i setlisten var "Small Town", "Sad", "Hail Hail", "Red Mosquito", "State of Love and Trust", "Rival", mfl, mfl...
Setlisten var på starka 33 låtar. Rätt stor skillnad från till exempel Depeche Mode's setlists som under senaste turnén låg på 21-22 låtar. Absolut inget ont mot älskade Depeche Mode men ja, you get what I mean... :-)
Men något säger mig att setlisten i Berlin kommer bli något utöver det vanliga, med tanke på att det är 10 år sedan den tragiska olyckan på Roskilde... Min chef var bekant med en av dem som gick bort. Uh...
Det kommer att bli en magisk och stark kväll, det känner jag på mig. Och vi fans i publiken kommer stötta bandet, och framförallt Eddie som nog inte kommer må så jättebra, med tanke på hur han mådde efter olyckan för tio år sedan.
Men vi stöttar dom, alltid. Med tanke på allt de har gjort för oss, är det minsta vi kan göra att stötta bandet och göra kvällen till ett fint oförglömligt minne för våra hjältar. ♥♥♥
Nu skall jag kolla på lite "Glee" och sedan hoppa in i duschen.
Ha en mysig kväll, ta hand om er.
Puss. :*
/Liv.
15/5 - 10, Hartford

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0