Och jag som trodde att parken i Wuhlheide var den vackraste platsen man kunde uppleva en spelning på...

... I was wrong. Sorry, but I was so, so, so effing wrong.
Stone Temple Pilots announcade nyss några fler spelningar för deras US-tour (tyvärr, still no gigs in Europe...), jag klickade mig in på sidan och checkade, min blick fastnade på en viss venue; "Red Rocks Amphitheatre".
Red Rocks, tänkte jag... Mina tankar ledde mig direkt till vackra bilder utav the beautiful american desert och hur en amfiteater nästintill hade växt upp mellan ruinerna av gamla berg.

Jag sökte på namnet, och vet ni vad som kom upp? Kanske den vackraste plats jag någonsin sett.








Helt otroligt... ! Kanske inte mitt i "the american desert", men mina tankar var ändå close, I must say... Pearl Jam har spelat där en gång, -95. Förstår inte riktigt varför de inte kommit tillbaka dit. Sure, stället rymmer enbart lite över 9,400 besökare, men I mean, det kan ju alltid vara mysigt att ha en lite mindre spelning... Och, ja, haha, 9,400 besökare är inte direkt lite... Hahah.
Hade jag varit rik hade jag utan tvekan satt mig på ett plan med en nyinköpt konsertbiljett i handen och åkt och sett Stone Temple Pilots där. Tänk vad mäktigt det måste vara! Höra fantastisk musik samtidigt som man blickar ut över ett otroligt vackert landskap...
Åh...
Vänner, jag har funnit my next mission, att någon dag åka till Red Rocks Amphitheatre... Jag kanske låter nördig, vilket jag även är, men herregud... Detta är bland det vackraste jag har sett.

Alla som skall se STP där är lyckligt, lyckligt lottade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0