I miss you

Sitter och längtar tillbaka till Berlin, efter att bara varit hemma i ett dygn är jag redan redo att åka tillbaka.
Helt seriöst; jag hade kunnat bo i Wuhlheide. Hade det legat lite hus där hade jag helt klart kunna tänka mig att bo där. 20-25 minuter från Berlins innerstad, mitt ute i den vackra naturen.

Lyssnar på Ben Harper. En man jag inte varit inne i tidigare. Lyssnade lite på honom inför spelningen, men det var inte förren när han spelade i onsdags som jag Verkligen fick upp ögonen för honom. Herregud vilken fantastisk musik, vilken fantastisk röst! Förstår varför Eddie o.co har honom som förband så pass ofta. Lovely.

Skall träffa A idag, I've really missed her. Fint väder ute.
Dock skall ni som klagar på att det är "såååå varmt ute" veta att - ni har inget att komma med. Haha. Vet ni hur varmt det var i Berlin i torsdags? 33 effing grader!!! Vi smälte nästan...
Var kring 30 grader varje dag vi var där. I början klarade man knappt av det, med tanke på hur ovan man är vid sådana temperaturer, men sedan vande man sig.
Här i Skåne tycker jag det är lagom nu. Mamma har köpt en solstol som står på uteplatsen. Funderar på att sätta mig där om en stund och steka lite innan jag skall träffa min kvinna.

Men ja... Nu slungas jag åter tillbaka vad inlägget handlade om när jag hör Ben's vackra röst - saknaden av Berlin.
Om PJ kommer dit nästa år, vilket jag tror de med stor sannolikhet kommer göra, speciellt med tanke på förra och detta (!) årets spelningar, åker jag dit. Annars åker jag nog dit vilket fall som helst. Så vackert. Om ni inte varit där - åk dit. Går att hitta skitbilliga bussresor. Sure, pretty obekvämt, men priset gör att man klarar av det - trust me. Vår bussresa gick (per man) tur och retur på ungefär 800 spänn. Fan ingenting!

Aja. Här kommer lite fler bilder.
Ha en fin och solig sunday!
/L.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0