Snöcunt

Om jag i förra inlägget beskrev hur långt det kändes till våren och sommaren, kan jag säga som så att det pågående snöovädret får det att kännas Ännu längre bort.
För helvete. VI FATTAR NU! Det är som att snön konstant vill göra sig hörd. "Titta här är jag! Jag är vit! Kolla så kollosalt mycket av min vara det kan komma, häftigt va?"
Det var "häftigt", eller snarare härligt och mysigt, under jul- och nyårsveckorna, nu suger det bara.

Vill ha sommar. Värme, lätta kläder, snygga solglasögon, uteserveringar... Berlin.
132 dagar till Pearl Jam, 131 till vi åker till vackra Berlin.
När jag började räkna var det över 200. Oh yeah.
Fast ja, som sagt känns det snarare som 1310 dagar tills vi åker, på grund av snöhelvetet... Suck.

19.00 och 20.00 måste ni kolla på SVT, iallafall om ni, som jag, är sportnördar. Skidskytte gånger två, kvinnorna och sedan männen. Jonsson lär faila, men Ferry kan mycket väl överraska igen. Åh, vilken nörd jag är.

På tal om TV kommer dokumentären om Ola imorgon, "Ola Svensson Superstar". Ett måste, såklart, för en gammal Arknörd som jag. Firar 10 år i år med de små snubbarna, helt galet.

Nu skall jag kolla igenom och skriva ut min komplettering av det sjukt svåra arbetet (som för övrigt i princip hela klassen behövde komplettera, så jag behöver inte känna mig allt för misslyckad...), sedan blir det käk i stora lass. Eller inte. Mat iallafall.

Ta hand om er.
Puss.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0