Year 2010

Kan börja med att skriva: Ett, om man ser det överlag, jävligt bra år!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var i Berlin, såg Pearl Jam... hm? Anything else? Kan inte komma på för tillfället, men ja, det jag nämnt har varit firsts, och wow, best ever.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
No. Hade ett nyårslöfte, och det var att gå ner i vikt. Har snarare gått upp, framförallt första halvan av året, fyfan vad mycket shit jag åt... Känns som att kurvan gått ner nu dock, och ska jobba hårt att få bort hullet.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaaa! A, as you all know! Finaste, sötaste P, gulligaste bebisen ever! En bekant fick även barn för ungefär två månader sen, en liten kicka.

4. Dog någon som stod dig nära?
:'(

5. Vilka länder besökte du?
Tyskland, Finland och Danmark.

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Hm... Fler spelningar!!!!! Håller tummarna för en SG-Europaturné, och STP... herregud, please come!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
25/1: Depeche Mode i Malmö, 27/6: åkte till Berlin, 30/6: PEARL JAM @ KINDL-BÜHNE. Kärlek.

8. Vad var din största framgång 2010?
Haft huvudet högt trots a lot of shit, fixat samtliga kurser på min utbildning, gjort bra ifrån mig på praktiken, slutat dampa över småsaker, lärt mig tro mer på mig själv, samt att jag faktiskt drog iväg och såg Pearl Jam. :*

9. Största misstaget?
Hm, vet inte. Har väl inte gjort några fruktansvärda misstag i år, inte vad jag kan tänka på iallafall, och det är väl ett tecken på att jag inte gjort några, hehe... Jo! Att jag inte drog iväg och såg STP när de var på en snabbvisit i Europa! Arrrgh... !

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Kanske någon liten förkylning men annars, nope. (peppar peppar)

11. Bästa köpet?
Vandrarhemsbokningen inför Berlin! Hehe. Buss- och konsertbiljetter inskaffades 2009, så dom kan jag inte säga. Ett gäng fina skivor, och min älskade, älskade dator.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Berlin, såklart. Kurslitteratur, tågkort och datorn (!).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jaaa... :') PJ, DM, Berlin ö h t, mina fina vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
"'Unglued'" - STP, "Come Back" - PJ, "Nearly Lost You" - Screaming Trees och "Meat Plow" - STP.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare! Har varit ett väldigt leende år, framförallt p g a Pearl Jam, såklart. :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit på mer spelningar, helt klart. Åkt runt lite mer i Sverige, inte för att jag vet hur fan den tiden skulle ha funnits... Haha. Men ja.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Nikotinerat, haha.

18. Hur tillbringade du julen?
Inte inträffat än, hehe. Men kommer vara här hemma med mami och mina bröder. Mys och flum!

19. Blev du kär i år?
Nej, herregud, jag blir fan aldrig kär. Det är något fel på mig. Men ja.......

20. Favoritprogram på TV?
Givetvis "BREAKING BAD"! Världens bästa serie, herregud!!!! Sjukt bra!

21. Bästa boken du läste i år?
Gaaaah... Harry Potter? Hahahah, skämt! Har bara tid att läsa kurslitteratur, vilken har varit rätt kass i de kurser jag läst i år... Men någon bra jävel var det nog säkert, haha.

22. Största musikaliska upptäckten?
Åååååååh.... Screaming Trees! Alter Bridge! Mad Season! Puss!

23. Något du önskade dig och fick?
Hm. Mina nya vinterskor från Ecco som jag fick av mammsen! Så jävla snygga och sköna och bäst. Tacki mami!

24. Något du önskade dig men inte fick?
Kärlek isåfall, but it's all my fault. Som sagt, något är fel på mig, haha. Varför kan jag inte bli kär/flyr så fort kärleken uppenbarar sig? Fail...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Hängde hemma tror jag, eller myste med mina fina vänner. Minns inte riktigt, hah.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hmm... Om jag träffat någon samt gått på fler spelningar.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Klädstil? Hmm... Alltså det här kommer låta sjukt överdrivet och töntigt, men jag klär mig mer "classy" nu, eller hur fan man ska beskriva det. Pennkjolar med hög midja, västar, skjortor. Jävligt mycket svart också, som vanligt... Haha. Och leggings! Shit, svarta leggings och jag, vi är bästisar.

28. Vad fick dig att må bra?
Pearl Jam i Berlin! :) Och DM såklart, att stå tre meter från Martin och Dave var inte helt fel... Och mina älskade vänner och mina klasskompisar som är helt galna, haha. Och mami och brorsorna, herregud vad bäst dom är! Musiken såklart, STP har tagit en större del av mitt lyssnade och fyfan vad jag älskar dom...

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, "sugen", låter jävligt snuskigt, haha. Men Scott Weiland i STP är jävligt het, likaså Patrick i "Lyxfällan", mm. Haha.

30. Vem saknade du?
Gamla vänner och ja....

31. De bästa nya människorna du träffade?
Hmm... Måste säga H, som har världens bästa musiksmak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0