Onsdag

Regn. Regn, regn, regn. Det är höst ute, i början av augusti. How fun...
På söndag fyller jag år. 22. Tjugotvå. Tvåtvå. Wow. Tiden går fort, folks. Fyra år sedan jag fyllde arton, två år sedan tjugo. Bror kommer hit och firar, han är så bäst. Roligare människa får man leta efter. Faster kommer antagligen ringa, as usual. Inget mig emot, vi brukar babbla mycket i telefon, hon och jag, vi kan sitta och tjattra i flera timmar... Haha. Min "kära" fader lär väl också ringa, uh... Får väl prata med honom, låtsas låta glad. Orkar inte bråka på min födelsedag, not fun.
Så, jag fyller 22. Året som 21 har gått väldigt fort. Beror väl antagligen på att jag börjat på min utbildning, man är ständigt igång, och som alla känner till så går tiden fort när man har roligt. Herregud vad föregående mening låt ironisk, som om jag inte alls menade vad jag skrev, haha. Jag menade det, det Är roligt att plugga, säger en väldigt nördig tjej. But it is!

Det är nu jag börjar känna mig "gammal". För Gammal kan man fan inte känna sig än, kanske när man fyller 30... But that's just what I think. När jag är färdig lärare kommer jag att vara 25 och ett halvt. En väldigt ung lärare, med andra ord. Men ja, tillbaka till att känna sig "gammal". Jag börjar göra det nu, och tror jag kommer att göra det ännu mer nästa år när jag fyller 23. Fast egentligen är jag fortfarande ung, herregud jag är ju bara i början av 20-årsåldern! Tror det handlar om att "chocken" över att ha trätt över 20-gränsen och att inte längre vara tonårig som fortfarande spökar, och ju längre man kommer från 20-gränsen ju mer "chockad" blir man.

Oj, vad jag börjar dra ut på massa konstigheter... Haha, excuse me.

Om en stund skall jag ut i regnet och åka in till stan och träffa my lovely A (not the pregnant one, the other darling). Till Arre, såklart. Ha. Lunch (usch lite ångest över att äta lunch ute två dagar i sträck, men jaja; sommarlov) och flumm. Great!

Hoppas ni får/har en skön onsdag. Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0