The way you move

Idag är en historisk dag.
Idag...
Idag har jag pluggat. Idag har jag pluggat Direkt när jag kom hem från skolan.
And I liked it.

Detta må låta jävligt komiskt och "Okej, vad fan var speciellt med det?":igt, men to be me, to come where I'm coming from; it's big.
Har alltid ansett mig för cool för skolan, eller okej, helt enkelt varit lat och inte orkat lära mig.
Men nu satt jag där. Med fejset i boken och anteckningsboken i famnen. Duktiga jag.
Ego...... Hahah.

Awell. Idag är det Idol, om rättare sagt cirka fyrtio minuter. Skall bli roligt, actually.
Det är så jävla flummigt att kolla på auditionarna (säkert helt fel skrivet), I mean, vissa av dem, som är riktigt, riktigt dåliga, alltså verkligen 100% tondöva - vet dom helst seriöst inte om det själva?
Har inte någon i deras närhet sagt "Du, du kanske inte skall söka till 'Idol'...", eller har de bara
"GO FOR IT! Du är skitgrym!" och sedan sagt till någon annan "Fan, hon/han är verkligen apdålig, men let's not säga något till henne/honom!"

Okej. Kanske inte skall dra alla tondöva över en kam. Fy vad jag känner mig elak just nu.
Men man undrar. Okej, jag sjunger inte heller skitbra, jag har en sångröst, men är ändå så medveten om verkligheten att jag aldrig skulle få för mig att ställa upp i skittävlingen.
Inte ens om jag hade haft världens grymmaste voice hade jag gjort det. Snacka om förnedring... I mean, här snackar vi inte 15 minuter i rampljuset, inte ens 14,30, här snackar vi snarare 3 minuter, om man har tur.

Det är ju så det är. Vi har alla följt "Idol" slaviskt, det erkänner vi, och vi vet samtidigt om att ingen blir någonting. Iallafall nästan alla.

SHIT VAD JAG HAR SKRIVIT!! Förlåt vänner, detta var verkligen ett skitointressant inlägg. Skriver något mer snart, så ni inte bankar på mig. Usch, har jag fastnat i "Idol"-snacket eller? Gah!


----


För övrigt skänker jag en tanke till de nära och kära till mr. Swayze. Han kämpade länge, men ja, vi vet alla. Vad många "viktiga" som dragit nu i sommar. Inte för att jag var världens största fan av mr. Swayze, men you know, det är ju människor som har gjort en tydlig markering efter sig.


<3
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0