Kling

Okej.
Jag vet att typ hela världen kommer att hata mig efter detta inlägg, men whatever. Jag måste få ut det, don't know How länge detta har bubblat inom mig.

Innan jag skriver det måste jag bara understryka att jag är inte "fashion" i de termer som räknas just nu, jag försöker inte, jag tar på mig vad som är snyggt och sedan får de vara, vare sig det är fashion eller inte.

Jag är så jävla trött på "Elin Kling-tjejer".
Och Kling nästan först och främst.
Tjejer som går runt 24/7 och tror att dom är fashion, men går allihopa runt i samma kläder som alla andra, och då är min fråga: Vad fan är fashion med det??!?!?!?!?!?!!???
De går runt där och ser absolut likadana ut, förlåt, men enligt mig är "fashion" (så jävla fult uttryck för övrigt) något man själv skapar, inte något man kopierar direkt från en tidning, kändis eller från någon random på stan.

Note: Det är Skillnad mellan att kopiera och INSPIRERAS. Det är sjuuukt snyggt med tjejer som inspireras från lite här och var och är bra på att mixa things, det ger alltid det snyggaste resultatet.

Innan älskade jag verkligen Elin Kling, både hennes blogg och hennes klädval. Men seriöst, tjejen har börjat klä sig Exakt som alla andra. Hennes thing var ju fan att hon klädde sig pretty speciellt och skapade trender, nu är det tvärtom, hon tar, snor, tar, snor från alla andra och tjänar hur mycket cash som helst på det på sin blogg (som för övrigt blivit riktigt jävla tråkig på senaste!).

Jag säger inte att det som är "inne" just nu är fult, nejnej, tvärtom, men jag säger bara att jag personligen inte tycker det är så "fashion" att gå runt och apa alla andra. Det blir tråkigt.

Bruden med bäst stil just nu, det är två brudar: den unga bruden Cory Kennedy och min kära vän Holly.
Cory har en Väldigt speciell stil som ibland är väldigt fulsnygg, och det är det jag gillar med den, hon kan verkligen mia kläder häftigt. Och så gillar jag den där, 90-talskänslan över hennes kläder.
Holly klär sig bara så jävla snyggt, det är väl lite Cory över det (skriver "väl" för att jag inte riktigt vet vem hon inspireras utav?) men ändå väldigt personligt. Snygga skor, snygga jackor, och så har hon jäkligt snyggt hår!


Så, nu får ni hata mig hur mycket ni vill - I Had to said it. Ut med Elin Kling-tjejer, in med de Personliga stilarna.
Man vill ju inte se en rad med tjugo tjejer som ser likandana , man vill se tjugo OLIKA tjejer!

Så.

Puss.
/Liv.

Kommentarer
Postat av: cpH

mähh. tack för den fina kommentaren! du är bästelibäst! haha, fast jag gillar ju klingan lite i smyg haha. men du! ses på LÖRDAG. festa bort hjärnceller-jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2009-03-25 @ 22:27:07
URL: http://frankfrompoland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0