Medan jag väntar på "Lost"...

... en lista, läs ifall det skulle underhålla er. Hoho.

Lovar du att vara ärlig? Sure thing.

Du heter: Liv.

Smeknamn: Smeknamn hade man när man var 14. Hah, nej men seriöst så vet jag inte riktigt, kallas för Livan av vissa, Livli av andra, Livis. Men mest Liv.

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Hm, har väl ingen direkt "böla till"-låt, eller jo en - "Preacing the end of the world", vet, hemsk titel, men så jävla, jävla vacker och bra. Chris Cornell, of course.

Beroende av: Cigaretter, fortfarande, tyvärr. Är väl inne på mitt femte år nu. Inte bra för fem öre. Buhu.

Vad tror folk om dig?: Fråga dom! Hah. Nej, men dom tycker väl att jag snäll, kanske något märklig. 

Stämmer det?: Försöker vara så snäll det går, ibland är jag för snäll och blir galen på personen sedan, hahah. Märklig? Mycket möjligt.
Vad får du oftast komplimanger för?: Mina fräknar, ögon och skrivande (hahah, det sista var jävligt random, men it's true).

Vad säger du för att imponera på någon?: "Shit vad stort skrev du har!" Hahaha, BIG NO. Jag säger inget speciellt, I'm just myself.
Hur imponerar man på dig?: Humor är något jag imponeras av/tänder på, och typ, helheten. Inte direkt något specifikt, men han får gärna ha möööörkbruna ögon. ;P
Brukar du skratta för dig själv?: HAHAH, ja, något! Inte sådär psychoaktigt, men när jag är inne på FAILBLOG sitter jag ofta och garvar för mig själv! Bästa sidan ever!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Pallar inte kolla. :P Men det var iallafall igår från Elvira som bestämde när vi skulle leka...
Var bor du?: Luuund.
Trivs du där?: Sjukt jävla trött på den här staden! Just nu saknar jag Stockholm och Timrå något fruktanvärt!
Äger du några converse: Har ägt jävligt många sedan 14-årsåldern, just nu äger jag faktiskt inga alls. Har ett par Converseliknande sneekers från Stadium i fakeskinn som jag använder lite då och då. LOVE them!

Sprit, cider, vin eller öl: Hm, allt utom vin. Hah. Eller vin går ibland, vitt isåfall och så ska det vara sött, riktigt sött. Annars hoppar jag över den alkoholhaltiga drycken.
Brukar du bli för full: Hahah, i höstas söp Amanda och jag till det Ganska mycket (vi var på Mods varje helg i nästan två, tre månader, I know, nerds). Men det var härliga fyllor, allihopa! Inga "oj jag råkade dricka lite för mycket och spydde nyss ner hela baren"-fyllor. TACK för att sådana fyllor inte inträffade!

Är du allergisk mot något: Har aldrig varit fram tills nu, tror nämligen laktosen och jag är nyblivna fiender. Bröl.

Hur svarar du i mobilen: Om jag vet vem det är: "Hej (namn)!", om inte: "Hej, det Liv.".

Antal timmar sömn inatt: Inatt? Hm, gick och lade mig efter "Scrubs", så vid 00.00-tiden, gick upp 08.00 (skulle gått upp en timma tidigare, men självklart försov jag mig... !). Så... Ungefär åtta timmar! Faktiskt mycket för att vara moí...

Brukar du komma i tid: Alltid, förutom när kön på Espresso House är rövlång och Verkligen behöver den där chailatten!
När mår du bra: Trygghet gör Så mycket för mig, känner jag mig trygg mår jag Jävligt bra. Musik får mig även att må väldigt bra, när jag lyssnar på musiken jag älskar mår jag bäst i hela världen! <3

När blev du fotad senast: Fotad? Vettefan... kanske på fyllan någon gång?

Hur känner du dig nu: Lugn, jävligt mätt efter att ha käkat indisk buffé med my father, a bit tired, men annars mår jag faktiskt riktigt bra!

Vanligaste färg på dina kläder: Svart. Jag vet, så jävla emo. Men the fact is att jag Älskar svarta kläder, det blir så jäkla mycket snyggare när man mixar svart än när man mixar färgglatt, if you ask me.

Vad tycker du om fötter: Fötter? Alltså, det är inte direkt något jag går runt och tänker på... Fötter är väl okej, om de inte stinker pissmyra... Hahah. :P

Vad saknar du: TIMRÅ! Alltså, om ni visste hur mycket jag älskar det lilla samhället! Kan verka jävlgt drygt för de som inte har varit där, men alltså, det är den mest harmoniska staden in Sweden, den vackraste, lugnaste, finaste. Åh, jag saknar den som fan!!!

Hade du en bra kväll igår: Jovars! :) Tog en sväng på stan med Elvira, vi satte oss sedan på kära gamla Ariman och käkade och flummade lite. Sedan drog jag hem och kollade på "Lost" (ja, nörd), så; - Ja, mycket lyckad kväll! :)

Favorit dryck på morgonen: Innan var det kaffe, men min mage brölar åt den drycken, så laktosfri mjölk brukar jag le åt sådär på morgonkvisten! :) Och nypon- eller vaniljthé, lovely!

Rakar du benen: Hahah, ni kanske kommer se mig som "okvinnlig" nu, men inte för tillfället, nej. 1. Jag är singel, så jag har ingen man att ha sexigt rakade ben för (haha, the irony...). 2. Det är VINTER, vem fan rakar benen då? Bara nudister, typ... 3. Hm, kom inte på någon trea. :P

När brukar du oftast gå och lägga dig: Oftast efter "Scrubs", alltså vid 00.00-tiden, annars efter "The Daily Show with Jon Stewart" eller Jimmy Kimmel. Love those guys!

Är du blyg?: Beror på vilka jag är med.

Sysslar du med någon idrott: Nej, jag är så jävla lat...

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Klart som korvspad! Varför gå runt i tusen år och vara osäker när man istället vågar ta risker och go for it? Kärlek kan vara så jävla olika, ibland klickar det direkt, ibland tar det de där tusen åren... Jag har varit med om båda.
Har du spytt offentligt: Usch ja, vem spydde inte på fyllan i 14-årsåldern? 

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Hahah. Jag hade nog varit skitgrov, riktigt grisig, runkat, sprungit in på gymmets dusch och tagit mig en titt, om jag hade hunnit hade jag nog också legat med en tjej, för att liksom se hur det är från deras synvinkel. Hahah, fan vad grov jag lät nu! :P

Är du nöjd med ditt liv: Alltså, just nu-nu är jag faktiskt ganska nöjd, men overall är jag så onöjd som man bara kan vara... Men fortsätter att kämpa på!

Är du bortskämd: Hahah, verkligen INTE! Om man har haft en bakgrund som jag, är det sista man är bortskämd! Trust me!
Vad gör du i morgon: Är hemma, blir en lugn fredagskväll, med tanke på att det är Klubb DM på lördag, vilket innebär fedefylla. Så imorgon kommer jag hänga med morsan och brorsorna och typ, kolla på "Let's Dance" och "Lost". :P

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Hm? Alltså, just nu vet jag inte riktigt... Eddie Vedder är en man jag ser upp till väldigt mycket, då hans bakgrund var lite lik min, fast lite andra omständigheter bara. Han är ett tydligt exempel på att vem som helst kan lyckas. Annars vet jag inte riktigt. Jag vet inte hur Ola Salo är nuförtiden, men när Ark slog igenom var han en riktigt bra förebild, med budskapet att man skall vara sig själv osv. Det kom i Väldigt bra tid, iallafallför mig, när man (jag) var 11 år och skulle precis kliva in i en pubertet som innehöll både det ena och det andra... Han hjälpte mig VÄLDIGT mycket i Väldigt många år, och gör fortfarande!
Vad längtar du till?: SÅ MYCKET! 1. Arvikafestivalen. DM + Liv&Amanda = PURE love och glädjetårar. 2. Chris på Vega i Köpenhamn. 3. Klubb DM på lördag. 4. Mycket annat!

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Jag har ett par vänner, inte många då jag inte pallar hålla halvkontakt med tio tusen människor. Men de jag har älskar jag något så otroligt och är glad över att jag har dem. Love you guys. <3 :*

Vad använder du för shampoo?: Gliss. Rosa förpackningar.

Hur gammal är du: 20, fyller 21 den 15:e augusti.

Tycker du om någon just nu: Kaerlek? Nope. Lite halvtråkigt faktiskt. :/

Gröna eller röda äppeln: SUUUUURA gröna äpplen och syrligt söta röda vinteräpplen - how i love you!

Gillar du golf: Minigolf på campingen i Timrå är alltid kul! <3

Vilken tid gick du upp idag: 07.58, dock skulle jag ha gått upp 07.00. Klantarsel.

Har du sovit i din egna säng inatt: Yez Fez Pez.

Har du strumpor på dig nu: Jao jao. Två svarta, dock inte likadana. Hah.

Är det okej att gråta: Det är NYTTIGT att gråta. Tänk om man skulle hålla inne ALL gråt hela tiden, snacka om mycket känslor bubblandes inom en, = depression. Nej, inte bra, folks! Det är bra att gråta, mycket bra!

När grät du senast: Igår tror jag det var, eller så var det i förrigår. Why? Min mage gjorde ont.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Åhhhhhhh. Jag hade dragit på roadtrip tvärts över USA med Holly, och så hade jag nog köpt en lägenhet i Stockholm, eller Timrå. Och SHOPPAT! ;P

Bär du glasögon eller linser: Nope.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Hahah, nej. Jag är inte så jävla ytlig som alla andra i detta avlånga land verkar vara. Okej, överdrift I know, men sjukt många är det. Hallå?! Kläder som kläder!

Har du piercing: Yes, in das ears.

Vill du gifta dig: Sure thing, why not? Men hade även kunnat vara sambo i 20 år. Love, love, love. Så länge det är true love så kan man gå till väga hur man vill!

Vill du ha barn: Jaaaa. En massa miniLivisar. ;P

Solar du ofta: Nej. Om jag skulle sola lika mycket som typ Blondinbella-människor gör, hade jag med största sannoikhet bränt röven av mig, alt., fått hudcancer. Rödlätthet + solning = NO match.

Är du bra på att laga mat: Om jag anstränger mig så kan jag faktiskt vara riktigt grym. ;)
Är du flygrädd: Ja, usch! Fast bara i starten, då pissar jag fan på mig! Men när planet är i "rätt höjd" och bara flyger, inte lyfter, är det hur lugnt som helst! Och jag älskar landingen, den är rolig! Hahah. :P

Hur vig är du: Jag var skitvig när jag gick på rytmisk sportgymnastik, alltså mellan att jag var 8 till att jag var 13, sedan har min vighet flygit till Malaga. Hahah. :P

Är du musikalisk?: Ja, one of the few good things jag har ärvt från min far!

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten!

Vilken är din favoritglass: Mjukglass med maaaaaaaassa tuttufruttiströssel på! Helst skall den komma från Varbergs hamnkiosk också! ;)

Tror du på ett liv efter döden: Mycket möjligt.

Tycker du om sushi: JAFAN! Mumsfillibabba. Särskilt egengjord, sååå mycket godare!
Vad äter du helst när du ser på film: Candy!

Har du tandläkarskräck: Nej, aldrig haft. Förstår inte vad det är man skall vara rädd för? Att tandläkaren placerar borren i örat istället för tänderna? Come on!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgonmänniska, trots att jag försov mig idag. Älskar att gå upp tidigt på morgonen och bara vara, speciellt på sommaren, underbart!

Vilken ögonfärg har du: Turkosgröna/mörkgröna/gröna. Hard to tell. :P

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Mycket möjligt, dock har av självklara anledningar försökt förtränga detta.

Biter du på naglarna: Ja, usch. Försöker sluta. :/

Röker du: Don't remiiiiiiiiiiiiind meeee! :'( Buhu, I try to stop.

Hur ofta tränar/motionerar du: Träna-träna gör jag fan aldrig, så jävla kasst av mig egentligen. Men jag går ofta in till stan och tillbaka, vilket fram och tillbaka kanske blir 6-7 kilometer? Ah, don't laugh! Det är bättre än ingenting iallafall, hahah! :P
Senaste låt du hörde: Hm... Det var nog "Out Ta Get Me", Guns N' Roses. Så JÄVLA bra låt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0