Music

Hittade en liten rolig grej på någon random blogg. En enkel liten lek som kan vara kul att sysselsätta sig med när man, som jag, inte direkt har något bättre för sig. ;)
Det enda ni behöver göra är att sätta på er iTunes/Spotify/whatever musikspelare ni har på datorn, trycka på "Shuffle"-knappen och sedan "Play".
Vilken låt som än kommer upp, det må vara en sjukt pinsam eller någon ni fullkomligt älskar, skriv upp den och försvara/hata/förklara er kärlek till den!

Här kommer mina 20 randoms! :)


1. "She's Got A Way (Live)" - Billy Joel
Billy Joel är ett geni. Den som inte håller med om det är ett omusikaliskt rövhål. That's just how it is.
En fantastiskt liveversion utav en fantastisk låt.

2. "Circle of Power" - Soundgarden
Haha, alltså CC's röst i den här låten är så jävla skön! Hahah! Ösigt, mäktigt, underbart.

3. "Popular Thinks (Live)" - Aleka's Attic
Underbar låt! Underbar låt! Underbar låt!

4. "Dissident" - Pearl Jam
Älskar den här låten, så otroligt, otroligt mycket. Eddie's röst, gunget, allting. Alltså, fy fan, ett mästerverk.

5. "Not the Same" - Days of the New
Mäktig låt av en mäktig liten man. Fy fan vad jag älskar dig Travis, ett geni i samma höjd som Martin Gore, helt klart.

6. "Kolla Kolla" - The Ark's cover
Så sjukt bra, haha! Söta grabbarna.

7. "Beeswax" - Nirvana
Hrm, njae... En utav Nirvana's sämre låtar...

8. "Shout" - Depeche Mode
HAHAHAHAHAHAH, alltså gamla Depeche Mode... Så jävla dåligt att det blir bra! Hahah!

9. "It takes a fool to remain sane (Live)" - The Ark feat. Tommy Körberg
Nyårsafton 00/01, right? Visst gick detta på radio? För jag minns att jag lyssnade på det här. Hemma hos Anna, där vi firade nyår det året. Minns att jag bölade. Hahah. Aw. Men det är en sjukt fin version!

10. "Deep" - Pearl Jam
Min väckarklockas ringsignal. Kan säga som såhär - JAG VAKNAR DIREKT! Hahah! Grym låt!

11. "Nodisco" - Depeche Mode
Hahah, alltså, Dave's röst. Det låter så jävla fel! Haha. >< Så jävla skön refräng!

12. "Civil War" - Guns N' Roses
Guns N' Roses när de är/var som bäst. Ingen kan skriva ballader/långsammare låtar som detta bandet.

13. "Sunny (Live)" - Jamiroquai
S. Wonder, right? I vilket fall som helst är detta den bästa covern som gjorts någonsin av något band! LOVE IT!!!!!

14. "Bottleneck Barbiturate" - The Ark
Mycket, mycket vacker. :')

15. "Feels so Good" - Jamiroquai
Mäktig! Fy fan vad jag älskar den här låten!

16. "Hair of the Dog" - Guns N' Roses
Alltså, gitarren! Axl's röst! Fy faaaaan vad braaaaa! <3

17. "It takes a fool to remain sane" - The Ark
Wow, fortfarande efter snart 9 år blir man lika rörd när man hörd den här låten som när man var 11 år och hörde den för första gången. Love it.

18. "Dirty Frank" - Pearl Jam
Sjukt skön låt. Inte deras bästa, men jag gillar gunget och Eddie's röst. Nice.

19. "Stripped" - Depeche Mode
Så jävla sexig låt. Fy fan vad underbart det var när de spelade den på Arvika, som vi dansade, som vi njöt! Otroligt underbar låt, mäktig som fan. <3

20. "Insoluble" - Dave Gahan
Alltså, "Hourglass" är en otroligt mäktig platta. Alla låtarna är så otroligt starka. Älskar beatet, ljuden, Dave's röst i den här låten. Underbart.


Så, now try this yourselves! ^^

Puss.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0