The It-list

It-listan: (just nu)

¤ TV-serier. Filmer är överskattade. Åtminstone just nu. Vi ler istället åt TV-serierna, både de som fortfarande are running och de som ej är. (Entourage, Scrubs, Sopranos, 2½ men mfl.)
¤ Stövlar. Höga i skaftet, de ska helst sluta precis under knäna.
¤ "Helter Skelter". *
¤ Johan Glans. Screw resten utav komikerna i Sverige (med undantag för vissa **), det är Johan Glans som gäller, i hans vackra originalitet.
¤ Malmö. Helt enkelt: Malmö.
¤ "Jesus Christ Superstar". Inte bara Salo's uppsättning, utan musikalen överhuvudtaget. Ett mästerverk.
¤ Musikaler överhuvudtaget. Igår upptäckte jag till min gladeliga förvåning att jag hade Chess på svenska på min dator, i musikformat, vill säga. Love it. Anders Ekborg är fantastisk.
¤ Böcker. Folk borde läsa böcker oftare istället för att titta på TV. Skapa din egna film, TV-serie eller whatever i böckerna.
¤ Manliga män. Bort med att boyfaces, fram med skägg och grovhet! (är 'grovhet' ens ett ord? ...) Pussa på Christian Bale, Dillon-bröderna, Al Pacino (i 80-talsformat), Gary Oldman och Jason Isaacs istället för Justin Timberlake.
¤ Plättar. Sjukt mycket godare än pannkakor, fast det är samma recept.
¤ Täckande kläder. Inte för att man ska täcka sitt "fett", utan för att det helt enkelt är jävligt snyggt.

* Filmatiseringen av händelserna på 60-talet som chockade många. Manson-sekten med Charles Manson i ledningen, en man som... tja, vad skall man säga? De intervjuer och förhör jag sett/hört med honom bevisar att det är något som inte står rätt till hos honom.
Jag såg filmatiseringen igår, och jag gillar den skarpt. Väldigt stark, övertygande, känslofull. Bra insatser, speciellt utav Jeremy Davies, som tolkar Charles Manson helt fantastiskt. Rekommenderar er att se den, men var beredda på att den är väldigt stark.

** JOHAN RHEBORG, HENRIK SCHYFFERT OCH MAGNUS BETNÉR.

Puss.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0