Pineapple Express

Okej, årets film är redan här, och jag tror med ganska stor sannolikhet att ingen kommer att kunna toppa den. Inte från min filmsyn iallafall.

PINEAPPLE EXPRESS
Jag har redan skrivit om min kärlek till den på min bilddagbok, men vad fan. Den tåls att skrivas om här!
För att kort berätta vad den handlar om, utan att avslöja halva filmen, så handlar det om en snubbe (Seth någotvetintehansefternamn) och hans drugdealer (världens vackraste människa - James Franco) som börjar som två bekanta, snubben har köpt av drugdealern i bara några månader, men slutar som... ja, ni får själva se när ni ser filmen, för det måste ni!

Humorn är i en härlig "Napoleon Dynamite"-anda, men ändå inte sådär överdriven som många filmer efter nyss nämnda mästerverk har varit. Jag har inte klarat av att kolla på några amerikanska komedier på flera år på grund utav detta, med undantag för allt Will Ferrell har varit med i, samt "You, me and Dupree", men så kommer den här filmen.
Min brorsa sade "Du måste se den här filmen", och heck, han om någon kan film, if you ask me. Det var fan han som fick mig att upptäcka bästa Christian Bale!
Iallafall, vi såg filmen igår, och vad ska jag säga? Jag skrattade så jag grät! Visst, det fanns de där självklara skämten som man nästan visste i förväg skulle sägas och komma, Men det fanns även de där "ingjutna", eller vad man ska kalla det för, skämten, som inte alls var väntade, som var ändå var så självklara.
James Franco är otroligt gullig som drugdealern Saul (tror jag han hette), sjukt härlig! Gick mest omkring och sade klockrena saker och körde bil på ett väldigt annorlunda sätt...
Seth (snubben) var jävligt rolig i sin roll, jag har sett något med honom innan som jag inte gillat, så jag var lite skeptisk, men han blew me away i den här filmen!

Allt i sann "Napoleon Dynamite"-anda, som sagt. Det är svårt att skriva så mycket utan att avslöja allt, men jag vill berätta allt! Haha, så snäll är jag! Men oroa er inte, det ska jag inte göra...
Det var faktiskt sjukt länge sedan jag såg en så bra komedi som "Pineapple Express", och James Franco övertygar mig återigen om han inte bara är en snygg hunk som försöker göra en karriär men kommer misslyckas totalt, nej nej, jag tror på honom. Visst, han har varit med ett tag nu, en tio år eller så, men det är inte förens nu som han börjar uppmärksammas.
Han spelar ju med Sean Penn i femstjärnerullen "Milk", som jag tror kommer på svensk bio någon gång nu senare i år. Den ska ni också ta och se, Penn bevisar verkligen varför han är så bra och respekterad som han är, för han är fullkomligt fantastisk i rollen som den legendariske Harvey Milk, och Franco, han är helt... underbar. Alla i den filmen, likasom i "Pineapple Express", är fantastiska.
Det bevisar att Franco kan spela helt olika roller i helt olika filmer, och det är något som är beundransvärt och respektfullt.

Så, se "Pineapple Express", ni kommer få ett jävligt gott skratt, kan jag lova er!

Ikväll bli det först lite fika med A, sedan i natt blir det Golden Globe för hela slanten med storebrorsan, vi två filmnördar ska sitta uppe och vaka, eller vad fan man kallar det... Jag har väl inga jag direkt hejar på och så, visst finns det favoriter och så, men En, en som ska ha sin statyett är Sean Penn för sin roll just i "Milk". Heja, heja!

Ha en nice kväll!

Peace.
/Liv.

TRAILERN TILL "PINEAPPLE EXPRESS":
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0