Calleth you, Cometh I

"Calleth you, Cometh I" är en låt som alltid kommer att ha en stor betydelse i mitt liv.
Det är inte bara Arks absolut vackraste låt, det är låten som var anledningen till att jag träffade dom för första gången, signeringen 2002, efter två års väntan fick jag äntligen träffa dom och mina föräldrar kunde inte längre säga emot.
Det är så fint, varje gång låten spelas, hör man hur hela familjen skriker från alla hörn i lägenheten, skrikandes på ett bra sätt. Det är inte bara jag, ett gammalt Arkfan, som älskar låten, alla andra gör det med.
På ett sätt är den nästan mer älskad än "It takes a fool..." och "Let your body...", men alla tre låtarna är älskade på olika sätt. "Calleth..." har den där skönheten i sig som gör den oemotståndlig, gör en tårögd, NOSTALGISK, allting.

Fyfan. Ola, du skall vara jävligt stolt över låten (and I think you are), för detta är ett mästerverk, har alltid varit, kommer alltid att vara.

Alltså. Jag är 21 år i år, jag skulle fylla 14 när låten släpptes, 7 år har gått, men jag reagerar på samma sätt när jag ser videon. Med tårar. Uh..

Nej, nu skall jag iväg till Annas föräldrar med mamma och äta sushi. Lika bra det, inte jag börjar att böla ännu mer av nostalgi..

Men ni måste hålla med mig... låten är ett mästerverk... !

Love you.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0