Bill

Som jag har berättat tidigare är Bill "The Butcher" Cutting min favoritkaraktär ever. Det är en stark personlighet (detta behöver självklart inte betyda att han är frisk i skallen, vilket han icke är) som jag är helt säker på att ingen hade kunde gestalta bättre än älskade Daniel Day-Lewis. Ingen.
När Thorsten Flinck står överst på prispallen när det gäller mina svenska favoritskådespelare, står Day-Lewis helt klart överst på pallen kring mina utländska favoriter.
Han har enbart tackat ja till cirka fyra filmer de senaste tio åren, och varenda ett av de framträdandena har varit fantastiska.
"In the name of the father" (en utav mina absoluta favoritfilmer. Det var när jag såg denna filmen för många år sedan i grundskolan som jag upptäckte Daniel och föll pladask för hans agerande.)
"The Boxer".
"The Crucible"
"Gangs of New York" (behöver jag ens säga något?)
"There will be blood" (SOM jag väntade på denna film, och jag behöver väl inte säga att jag älskade/älskar den?)

NU: Lägger upp ett klipp från "Gangs of New York" som ni säkerligen känner igen. Fantastisk insats.
Nu ska jag fixa chips och kolla på Melodifestivalen!

Ha en skön kväll, bitches!

Peace.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0