Pearl

Sitter och försöker få in hela "första känslan" av att veta att jag kommer att se Pearl Jam nästa år.
Vet ni vad? Det går inte.
Precis som för lite över ett år sedan när jag fick veta att jag skulle se Depeche Mode på Arvikafestivalen.
Det går liksom inte att greppa.

Jag sitter bara och känner mig helt... jag vet inte. Jag antar att det är så mycket olika känslor inom mig just nu, och det kommer antagligen att släppa när som helst och jag kommer antingen skrika av lycka eller gråta som en galning.

Haha, ni skulle ha sett mig när jag läste the announcement på Facebook, jag blev helt till mig, nästan förvirrad. Mamma, som också är ett PJ-fan, väntade på att jag skulle säga vart de skulle spela, sidan segade sig och vi båda blev otåliga som in i helvete.
Först blev jag jävligt pissed off att de inte lagt någon spelning i Skandinavien, men när mamma frågade mig vart de skulle spela och jag sade bland annat Berlin, svarade hon

"Men varför ser du inte dom där?"
"Var?"
"I Berlin!"


Så givet, så fruktansvärt givet. Såklart jag skall se dom i Berlin. Liv skall se sitt älskade Pearl Jam i Berlin.

Köper biljetten så fort de släpps, blir ett x antal hundralappar fattigare, men tusen och åter tusen gånger lyckligare.
Nu när jag sitter och lyssnar på dom börjar jag mer och mer inse det, det är så mäktigt. Så stort.

Jag skall se Depeche Mode och Pearl Jam under samma år.

Helt, helt fullkomligt galet.

<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0