The anger starts when you're young

Hittade en gammal dagbok, alltså RIKTIGT gammal. Från när jag gick i ettan, på lågstadiet. En häst-dagbok. Minns att en äldre tjej ville byta sitt halsband mot min häst-dagbok. Minns att jag var sjukt rädd för henne, men att jag lyckades hålla mig modig och säga "NEJ! Det är min häst-dagbok!"

Alltså, detta är skithemskt, men jag måste dela med mig av vad jag har skrivit i den. 7 år ung, ändå så väl medveten. Usch, hade helt glömt bort detta....

Några utdrag:

1. "Min pappa har varit Full men nu är han BRA igen. Min MAMMA har rökigt Men nu har hon slutat det tyker jag är bra jag älskar dig pappa och MAMMA!"

2. "Hej dag bok! min mamma och pappa har kit* sig så dåm har bestemt att vi barn ska bo hos mama. Jag kener mig så ledsen."

3. "Hej dag bok min pappa har låvat mig att han ska komma till min skola Men när jag har väntat några dagar så kommer han inte."



Usch, den tredje punkten fick jag en klump i halsen av att läsa. Fy fan. Så, nu vet alla hur jag hade det som 7-åring. Nej, men jag blev bara så ställd när jag läste det så jag var tvungen att lägga upp det här... Patetiskt, I know. Men jag trodde verkligen inte att jag var så aware of my omgivning när jag var 7 som jag verkade vara... Suck... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0