700823

Har varit så mycket annat att jag inte hann skriva grattis till en av mina största förebilder.
I söndags skulle han ha blivit 39. 39! Han skulle fortfarande varit ung, men tyvärr lämnade han oss den här oktobertkvällen för 16 år sedan. 23 år gammal. 23.

Och jag skiter faktiskt i vad folk tycker om hela fenomenet River Phenix. Oh, he was just a druggie, he couldn't act, etc. etc.
You know what, whatever. Det finns dubbelt så många som är överens om att han var unik, hade något man inte riktigt kunde sätta fingret på, you know.

Han må mest varit känd för sitt agerande, men wow, musiken han, hans syster och deras vänner skapade i Aleka's Attic... Man! Så otroligt vacker musik. Helande.

39 years old. Önskar du fortfarande var här, även fast du inte var en del av min uppväxt, där snarare Spice Girls och Leonardo DiCaprio var ens största idoler. Det var mer i efterhand man insåg och upptäckte din storhet... Iallafall jag. Jag är glad och tacksam över att jag åtminstone får ta del utav din storhet nu i efterhand.

RIP, River Jude Phoenix.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0