För att jag är en copycat

Läste i en någon randoms blogg, där personen gjort en recension (en bra sådan!) av DM's nya platta.
Som den copycat jag är (?), tänker jag härmas. Mohahah. Låt för låt, mästerverk efter mästerverk.

1. "In Chains".
Älskar den, har älskat den sedan första gången jag hörde den för ett par månader sedan. Martins stämma är så vacker att jag ryser bara jag tänker på den... 5 av 5, lätt.

2. "Hole to feed".
Som de flesta spåren på skivan, har "Hole to feed" ett riktigt snyggt intro. Resten av låten är helt okej. Ganska "simpel" (om man ens vågar säga så inom DM-världen...), bra, men inget speciellt händer i den direkt. Dock är refrängen grym. 3,5 av 5.

3. "Wrong".
Alltså, jag har faktiskt ganska svårt för "Wrong". Introt är fruktansvärt, tycker det låter helt fel när det går från "Wrong"-brölen till starten av musiken. Njaee. Helt okej, inte amazing. 3 av 5.

4. "Fragilew Tension".
Grymt beat, Dave's röst är fantastisk. Jag gillar den riktigt mycket, vacker. 4 av 5.

5. "Little Soul".
SÅÅÅÅÅ BRAAAAA! En av mina absoluta favoriter på plattan. Det här ÄR Depeche Mode, om ni frågar mig. Dave's mörka röst, Martin's vackra ljusa stämma i bakgrunden, "mystik" i musiken, alla små ljud i bakgrunden som gör ifrån sig små pip lite då och då. Genialt! Musikens Einstein! 5 av 5.

6. "In Sympathy".
Från ett mästerverk till ett annat. Dave's röst är fantastisk! Återigen: Martin's stämma i refrängen. Såååå geniaaaaliskt. ...Dock blir den ganska tjatig efter ett tag... 4 av 5.

7. "Peace".
"Peace" var en av de låtar jag hörde först från skivan för ett par månader sedan, då hade jag Fruktansvärt svårt för den. Det har jag fortfarande, dock växer den, it does. 3,5 av 5.

8. "Come back".
Vet inte riktigt... Händer inget speciellt i låten, dock gillar jag musiken. Lite mer action så hade den varit perfecto. 3 av 5.

9. "Spacewalker".
Alltså, har ni någonsin hört ett bättre intro? Sådan DM-anda, sådan DM-perfektion! Håren på benen (har inte rakat dem på ett tag, jaja, jag är jätteokvinnlig, whatever) reser sig dansant upp!
Martin är nästan bäst på de instrumentala verken, dock bara nästan. 5 av 5.

10. "Perfect".
Alltså, introt! Förlåt om jag tjatar, men introna på den här plattan är amazing - ja, perfect! Så jävla skön låt, dock inte min favorit på plattan, men den är fortfarande otrolig. 4 av 5.

11. "Miley away/The Truth Is". Njaaaaeeee... Vet inte riktigt, har ganska svårt för det här spåret. Dock är, återigen, introt amazing. 2,5 av 5.

12. "Jezebel".
Älskade lilla Martin... Lätt ett av de bästa spåret på skivan. Martin's röst är forfarande obeskrivligt vacker. Ett sådant där klassiskt mästerverk sung by Martin L. Gore som kommer på varje skiva. And oh, how we love it. 4,5 av 5.

13. "Corrupt".
Tja, vad skall jag säga? Om ni frågar mig är detta en av DM's bästa låtar - ever. Den är så otroligt stark! Seriöst, varje gång jag hör den stegrande "You'd be..." ryser jag mer än någonsin, and I'm serious! Det är fan sjukt hur positivt min gåshudhet reagerar på den här låten. ÅÅÅH SÅ BRA DEN ÄR! 5 (!!!) av 5!

14. "Oh Well". (Bonus track)
Sååå sköööön, vad kan jag säga? Love-love-love it! 5 av 5.

NOTE:
Jag delar inte ut såhär höga poäng för att I love them, utan för att jag verkligen älskar skivan, så jävla mycket.
Äntligen har dom hittat tillbaka till deras underbara sound! Love you guys!

57 av70 hjärtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0