DROP THE LEASH, DROP THE LEASH, GET OUT OF MY FUCKING FACE

Hej galningar.
Sitter och glor på Pearl Jam på youtube, just nu en liveversion av "Faithful" från 2003. Möe, möe bra.
Ja jag sitter här en fredagskväll, ensam, with no fucking plans. Suger ganska hårt, men är råpank så det är ingen idé att ens tänka sig tanken att dra ner (upp blir det egentligen, för att vara geografiskt korrekt...) till Mods och hänga och snacka skit med Sillen. Hade inte bangat en drink eller fyra, men ja, cashen... Så jag sitter här och myser, or something...
A är... någonstans. Fick ett mess vid fyratiden, då var hon på väg till Malmö for some reason I don't know, nu hon... ja, någonstans. Awell, let the kids have their fun. Haha. Säger jag som bara är två veckor äldre än henne, eller vad det är...
Fan vad dålig den här liveversionen var, inser jag nu när jag lyssnar närmare... Awell, världens bästa band kan inte vara bäst hela tiden.

För dom är fan bäst. Ja, jag vet, JAG PENDLAR. Men when it comes To The Real Shit, så är fan PJ guldigast. Lyssnade igenom större delen utav min PJmusik på min dator (sitter vid A's just nu...), då jag bland annat lyssnade på "Ten", och HEEEELVETE vilken jävla platta det är, egentligen! För er som inte hört den, well, DO IT!
Antar att de flesta har hört någon låt från den, I mean; "Alive"? "Black"? "JEREMY"? "Even Flow"?
COME ON, PEOPLE!
Puss på den skivan, alltså. P-U-S-S. Puss på Pearl Jam överhuvudtaget, of course.

Med risk för att låta extremt fjortis måste jag ändå bara påpeka att jag är så jävla supsugen. GAH! Jag tror jag är den där formen av alkis där beroendet bara kommer på helgerna. Fast okej, SÅ illa är det inte... inte än iallafall. Haha, det är bra att jag dricker så mycket, när jag har feta alkisgener, från båda sidor av släkten, mucho brao! :P
Nej, men jag har inte sådant beroende. Jag är bara sjukt sugen, men blir inte helt galen bara för att jag inte kommer att dricka... Gah.
Imorgon blir det iallafall partay, en dude i Alines klass har partay. Tydligen brukar hans fester vara sjukt lyckade, så det ska bli väldans trevligt!

Ha en guttans fredagskväll everyone, varesig nu super as hell eller bara takes it easy as me! Nu ska jag ta en cigarett...

Peace.
/Liv.

Bara lyssna på rösten, energin, styrkan, känslorna. Den lilla mannen, vid detta tillfälle 28 år gammal, allt kommer ur hans strupe. Det är knappt att man förstår det. Jag, som ändå varit PJ freak hur jävla länge som helst, ryser fortfarande när jag lyssnar och ser på detta klipp, för det är så jävla mäktigt.
Kolla bara energin han har i början! Man vet redan då att det som flöjer är något utöver det vanliga!
Låten: "Why go"
Skivan: Underbara, älskade "Ten"
Band: Det är väl ganska självklart? Min pluttar, (pluttar och pluttar...) PEARL JAM
Where are they?: AT PINK POP! -92. Föresten vet jag inte om det stavas Pinkpop eller Pink Pop, så ogrunge är jag. Hahahahah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0