Copy

Jag har tråkigt och inget bättre för mig, så jag "härmar" helt enkelt Holly.

För fem år sedan, 2003, var jag inne på mitt tredje år som hardcore Arkfan, hade gått på Järnåkraskolan i cirkus ett halvår, var allmänt konstig och bråkade hela tiden med mina närmaste vänner utan att egentligen att ha någon anledning till det. Åkte runt och såg Ark i hela jävla Sverige, lämnade en fet pärm med en massa skit till dom på Malmöfestivalen för jag var öööövertygad över att dom skulle lägga ner efter sommaren. Idiot. Why, liksom?
Klev ur Arkvärlden och entrade bob hundvärlden, ville vara "bob hundare" osv.

För tre år sedan, 2005, var ett hysteriskt år då jag och Anna återigen hade klivit in i Arkvärlden och såg bandet en cirkus 20-tal gånger. Läskigt många gånger, I know, men vi hade faktiskt jäkla roligt. Det var speciellt, många fina minnen. Gick i tvåan på Spyken och kände mig så jävla felplacerad att jag många gånger övervägde att hoppa av, men insåg även varje gång att det hade varit jäkligt korkat. Blev fiende med min teaterlärare osv. Sommarjobbade på Willy's och fick en skitstor påse fett när jag slutade, köpte upp alla sommarjobbspengar på Arkbiljetter och tågbiljetter. Klev återigen ur Arkvärlden och började lyssna på 90-talsmusik á la Soundgarden och Nick Cave mfl.

För ett år sedan, 2007, tog jag studenten och kände mig bäst i världen. För en sekund. Åkte in på akuten i maj för akuta magsmärtor, får veta att det är en akut blindtarmsinflammation. opereras samma natt, rädd som ett as, ligger på sjukhuset i en vecka och har så ont att jag vetefan. Några dagar innan detta såg jag Ark på KB, en galen konsert, Ola sjöng en rare låt för första gången efter att jag har tjatat i flera år. Jag var glader.
Dagen före studenten vart det återbesök på sjukhuset och min läkare berättar att förutom cp-blindtarmsinflammationen, hade jag en tumör på blindtarmen. En godartad som brukar urarta i icke godartad, men i mitt fall hade jag haft tur då den hade suttit på "rätt" ställe av blindtarmen. Läget var OK, men dom ville göra en såkallad "säkerhetsoperation" och "kolla runt" i min mage, så jag fick en operation inbokad den 31:a juli 2007.
Kul att veta dagen innan studenten, huh?
Spenderade sommaren rädd och ångestfylld. Operationen gick skitbra osv.
SÅG CHRIS CORNELL DEN 27:E AUGUSTI på Annexet i Sthlm. Hela årets tragedier försvann och jag var konstant lycklig i tvåa långa och härliga timmar. Fick höra Temple of the Dog's vackraste låt och började böla och sket faktiskt i att jag började göra det för det var så jävla överraskande och underbart.

För tre månader sedan, i februari, var jag i Göteborg för scenskoleaudition. Det gick rövdåligt men jag hade en hell of a good time då jag träffade en massa flummiga, hoppfulla människor plus söta små teaterstuderande. Började för första gången sedan studenten söka jobb "på allvar" men det gick åt helvete. Såklart. Började lyssna på Days of the New/Travis Meeks, då jag snubblat över musiken på Chris Cornell's vännerlista på MySpace, musik som lyste upp hela min tillvaro, jag blev helt enkelt förälskad.

Igår jobbade jag i fem timmar tills chefen säger att dom hade anställt för många och att vi nya behövde ta ett två veckor långt break tills dom bestämt vilka som skulle få jobba kvar, jag skrattade dom rakt i ansiktet fast inte på riktigt men ja ni fattar, och förstod självklart att det bara var ett snällt sätt från deras sida att sparka oss helt enkelt.
Jag gick hem och lyssnade på Nick Cave i fem timmar tills jag åkte in till stan för en sväng till Ariman med V, och sedan vidare till Mods för en låneöl. Mysigt som fan och jag gillart. Mods är njutning.

Idag var jag mest arg och frustrerad och fylld av ångest. Hängde på Ariman i en halvtimme med A tills vi tröttnade på pankheten och kylan och drog hem till mig och kollade på det där jävla programmet och Pussycat Dolls, käkade och flummade med min morsa. Sedan stack Amanda och jag fortsatte kolla på Pussycat Dolls-programmet och sedan bakade jag och limemuffins som inte alls smakade lime och kände hur jag var på väg att gå upp allt jag gått ner. Sedan hann jag även sakna närhet lite grann också.

Om ett år hoppas jag på att kunna le åt min tillvaro och känna mig nöjd med den. Hoppas på att jag läser på skivarlinjen, har sett Grinderman sommaren innan (alltså denna sommaren, 2008), gärna Cave & The Bad Seeds med för den delen, men det känns dock jävligt osannolikt. Har någon att kura ihop mig med i sängen varje kväll.

Let's see, let's just see.

Peace.
/Liv.

Kommentarer
Postat av: h

"Har någon att kura ihop mig med i sängen varje kväll." åååå vad gulligt, det kommer puss!

2008-05-18 @ 09:58:13
URL: http://madame-madame.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0