"Alexander" and rececioner


Alltså, jag kan inte förstå att jag skriver det här, men "Alexander" gick på ettan igår AND I LIKED IT.
There, I said it, and I can't hardy belive it.
Jag gillar en Angelina Jolie-film. Men, tro inte att jag tyckte att just Hennes prestation i filmen var bra, O nej.
Den kvinnan kommer aldrig att göra en bra roll, that I'm sure of. Snacka om att bruden/kvinnan får cash för sitt utseende.
Det enda hon gjorde i filmen var att halvhångla med ormar av alla dess slag, klaga lite på Colin Farrell, hata Val Kilmer, samt bryta på grekiska, något hon för övrigt var otroligt dålig på. Det lät så fruktansvärt fejkat. Okej, det var fejkat, men om hon nu är en så fantatisk skådespelerska hon hela världen verkar tycka, hade väl grejen att bryta på grekiska varit a piece of cake?
Awell. Colin Farrell var otroligt bra! Jag tror inte jag har sett något med honom innan, men ändå fått den där känslan av att bara var en skådespelare i raden; får en stor roll, tjänar några miljoner på den, får en stund i rampljuset, och därefter går vidare till att vara "den där" skådespelaren som man endast känner till genom alla skvallertidningar där bilder på honom på semester, bilder på honom äta en kycklingsallad etc., publiceras.
Men nej, nejnejnej. Jag tror faktiskt att Farrell kan lyckas. Han gjorde en film som verkade jävligt dålig i början, riktigt bra
Riktigt bra prestation, bra tolkning av Alexander den Store. Lilla Jared Leto, som verkligen inte har någon aning om vad han gjort tidigare, det enda jag vet är att han spelar i ett skitdåligt emoband, var också bra!
Dom två var some kind of lovers, dock var där inga lovescener, så blir inte rädda/ledsna/hoppfulla. Men man märkte att det var mer än vänskap mellan dem, och Alexander den Store sades vara gay på riktigt aswell.

Ett stort minus med filmen var dock stridsscenerna. Det var typ två riktigt stora krigsscener i filmen. Den första fattade man verkligen ingenting utav. Vem filmar dom nu? Är det där fienderna? Vad gör Alexander ihop med fienderna? Jaha, nu filmar dom Alexanders trupp!
Otroligt rörigt. Den andra krigsscenen var bara en massa köttande och av allt blod kunde man verkligen inte se vem som var vem. Och en massa elefanter, det var en massa onda elefanter överallt. Haha.

Kära Val Kilmer gjorde en bra insats. Han är så jävla jobbig, Val, ena stunden (se. bl.a. filmerna "Kiss Kiss Bang Bang", The Doors" och den här, "Alexander".) är han en suverän skådespelare, andra är han bara så jävla sämst.
Bestäm dig, man! Fast överlag är han bäst. Haha. Jag och mamma var typ kära i honom, men nu börjar han bli pretty old och nedsupen, så, näääe... 90-talet var Val's handsome year.

Jonathan Rhys-Meyer (stavning/rätt namn? You know who I mean, I think/hope...) var också med! Miiiao, Jonathan i "Velvet Goldmine", SÅÅÅÅ JÄÄÄÄVLA BRRRRAAAAA! Han, Ewan McGregor och Christian Bale i en och samma film.
Kan det bli bättre? Jag insåg inte att Bale var med i den filmen förens för inte alls så jättelänge sedan.
Då blev jag glad iallafall! :) Fast han spelar en läskig stalker... Riktigt läskig. Riktigt bra skådespel, alltså.
Den mannen kan göra fucking allt!

AWELL.
"Alexander" var iallafall bra, mycket, bättre än vad jag hade trott och förväntat mig. Jag trodde att det var ännu en "Troja". Inte för att jag har sett den, men min moder och min storebroder har sett den och de AVSKYR den. Och den fick ju inte direkt lysande recensioner... Hahah. Det var mer känsla i "Alexander", mycket mer djup än vad jag trodde att det skulle vara. Inte bara en megakrigsfilm med lite historiska visningar. Sure, allt det där fanns också med i filmen, men även passionen, galenheten, känslorna, bråken, allting.

Den får fan fyra av fem av mig, så bra tyckte jag den var! Mycket på grund av att jag blev så överraskad över att den var så pass bra...

Sevärd, faktiskt! Det är bara att ignorera megaläpparna Jolie. När hon hade sina små dålig brytningstal satt vi och snackade, palla, liksom... Haha! Sorry, Angelina Jolie, but you suck. Du har vackra ögon iallafall, alltid något!

Gaahahaha. I'm so evil. BRÖÖÖÖL. Jag är trött, so sorry för mitt fjortisskrivande.

Snart drar vi iväg på bio! YEEEAY! Då blir det some fine acting att skåda.

Just det, "The Dark Knight" fick fem plus av Aftonbladet. Mucho nice:o, folks! Ledger's insats som Jokern blev nästintill hyllad. Bale's likaså, dock inte lika mycket. Det enda minuset, eller vad man ska kalla det, var att filmen var lite väl mörk, lite väl deppig. Allt är liksom skit, haha. Recencenten skrev att han/hon (minns ej kön, hahah) tyckte att det inte var så mycket serietidning över filmen längre, att dom hade nästintill strukit all serietidningsmaterial (se. nästintill fjolliga små slagsmål, fjöntiga dialoger, etc.) och istället inriktat sig på, som sagt, det mer deppiga moodet.
Annars var allt megnifikt tyckte han/hon. Skådepspelarinsatserna var magnifika. And that I can understand/guess.

Av Sydsvenskan fick den dock bara en trea... Att det blev en trea berodde nästan helt och hållet på att recencenten inte tyckte att det fanns någon klar röd tråd genom filmen, utan att det bara var en massa actionscener på rad efter varandra.
Men han/hon (nästan säker på att detta var en manlig recencent... hahah) tyckte att klipparen var genial, att den förtjänade pris för sin klippning. De 2½ timmarna fick ingen trist/lugn stund, det var alltid fart, och på ett bra och smart och snyggt sätt.
Skådespelarinsatserna var även magnifika enligt denna recencenten.

Man blir peppad som fan att se filmen när man läser stuff like that! ^___^

Ha det nice!

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0