Missade bussar och Chris Cornell

Missade min buss med typ en minuts marginal, så jag lunkade hemåt och tänkte, hrm, ja varför inte skriva ett snabbt, smått onödigt, blogginlägg under väntan på nästa buss? Ja! Ja! Ja! ...

Idag har jag saknat Chris Cornell. Jättemycket. Vet inte varför just Chris. Tror det var för att jag kollade i min mobilkalender på de senaste årets händelser, och när jag kom till augusti 2007, den 27:e närmare bstämt, klickade jag och såg stora bokstäver stava "CHRIS CORNELL I STHLM!!!!!!!". Då rös jag till lite.
För oh, vad tiden går fort! Och oh, vad jag saknar spelningen! Det var lätt den bästa dagen i mitt liv hittils, utan någon helst tvekan. Den slår till och med när jag stod och snackade med Ola (ja, Salo...) på den gamla goda Arktiden -05 på Tivoli i Helsingborg. Ett samtal jag nog aldrig kommer glömma...
MEN SOM SAGT, Chris' spelning i Sthlm förra året (Annexet) var en faaaar mer underbar händelse.
Jag kommer aldrig glömma när dom spelade "Say hello 2 heaven". Temple of the dog, liksom. Hur ofta händer det att man får höra något av det gamla hyllningsbandet, med även en av originalmedlemmarna? Nej... det var speciellt, Mycket speciellt.

Så jag sitter här och lyssnar på gamla Soundgarden. Älskade, älskade Soundgarden. Har knappt blivit något spelat av dom på senaste, då allt har varit Pearl Jam med stort P och J. Inte dåligt det heller, men med tanke på hur Otroligt mycket Soundgarden betydde för mig i flera, flera år, så känns det väldigt speciellt och underbart när man låter iTuneslistan lysa med en massa Soundgardenlåtar.
Man blir nostalgisk, ja, man blir det.

Jag minns inte riktigt exakt vilket datum det var, men antingen igår eller i förrgår eller idag (bra koll...) skulle jag egentligen ha sett Chris igen, den här gången med min lillebror (när jag såg honom för första gången i somras var jag alooone), men bara någon/några månder innan spelningen så announcade Chris att Europaturnén blev tvungen att bli uppskjuten ett halvår eller så, för att han skulle börja spela in sin tredje soloplatta, med Timbaland som producent.
Sure, en väldigt spännande och härlig kombo, men både min lillebror och jag blev lite sad över att vår kära spelning då skulle bli uppskjuten... Jag var Så pepp på att se Chris igen, och min lillebror med, som inte sett honom och tidigare och är ett relatvt nyblivet Chris/Audioslave-, men framförallt Soundgarden-fan.
Men vi får ta och vänta då, och jag kan vänta, jag kan vänta hur länge som helst! Bara tanken på att jag återigen ska få se älskade Chris uppe på en scen, det är en känsla som kan övervinna all, all väntan.
Puss på Chris! Jäklar vad jag/vi längtar!

Nej, nu måste jag käka upp min mackor och sedan halvspringa till bussen, jag får fan inte missa den den här gången! Haha.

Ha en fin dag allesammans!

Peace.
/Liv. 



Soundgarden. Chris uppe i vänstra hörnet. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0