How do you do what you do?

Laptopen i knät, friidrott på TV:n, sovande storebror i soffan mittemot, snus under högerläppen.
It's nice, it is.
Men alltid skall man klaga, alltid skall det vara saker, upplevelser man saknar, vill ha.
Pearl Jam-spelning (ja, jag vet att jag tjatar), PENGAR, 25/7 (lönedag + "The Dark Knight"-Sverigepremiären), ett "aha!".
Jag vill ha ett "aha!". Nu, tack. Bara v-e-t-a, you know.
Jag älskar musik, ska jag syssla med musik? Jag älskar film, ska jag hålla på med film? Jag älskar skrivande, ska jag bli författare? Jag älskar historia, ska jag bli historiker?
Det är så myyycket, men jag är inte säker på något av dem alls.

Egentligen är sanningen den att fråga nummer två in the line over är den rätta. Jag vill bli regissör. Och manusförfattare.
Men hur tar man sig till? Det är inte det att jag går runt och tänker att en sådan fjönt som jag inte kan bli det.
Sure, jag må vara en fjönt, men lyckas, det kan vem som helst. Hell yes, it's fucking true.
Frågan är bara hur man ska ta sig till. Vart man ska vända sig. Hur fan man gör, helt enkelt.

Men vi får se, vi får se. Jag vill bara dra igång allting nu, har suttit på den jävla röven allt för länge nu. Den 1:a september börjar jag iallafall läsa freds- och konfliktvetenskap, som sagt. Både skönt att få något jävla ting att göra, plus att det verkar vara en sjukt intressant kurs. Go go, me. Go go hoe...

När jag tänker efter... jag tror allt bara handlar om att jag saknar min mamma så jävla mycket. Lilla mammsi. Hon ringde innan tidigare i eftermiddags/kväll, hon och mormor hade varit och badat bastu (säger man "bada", föresten?) och skulle slappa lite nu ikväll. Imorgon är min morbrors bröllop. Heck, jag hade velat vara där, mest bara för det absurda i det hela. Så jävla random att han går och gifter sig... haha. Men kul, kul för honom, och hans lilla soon to be fruga också.
På måndag kommer mammsi hem! Wiewie.
Jävlar vilken morsgris jag är alltså, haha...

Nej, nu ska jag fortsätta slösurfa, i brist på annat att göra... Imorgon ska det lekas med A och H, om vädret ler drar vi till Lomma på kvällen och ev. grillar och badar! Love those guys...

(Självklart läggs det nu här upp den obligatoriska "Dagens Ed"-bild. Han är en bra man...)

Peace.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0