'Mazing

Igår kom "The Hitchhiker's Guide to The Galaxy" på 9:an.
Så uuuunderbar! Läste typ halva boken för ett par år sedan, mer kunde jag inte läsa.
Så mycket att hålla reda på! Så invecklat, fast på ett bra sätt, men man måste verkligen ha sjukt mycket tid över för att kunna läsa den, det krävs tid och tålamod, som fan. And I guess jag inte hade det då during the time I read the book...

Men oj oj vilken bra film, haha. Så jävla flummig. Rockwell är otroligt underbar som Zaphod Beeblebrox, så sjukt klockren! Och att Alan Rickman gör rösten till den manodeppressiva roboten Marvin och är lika klockrent det med.
Dom måste verkligen ha gjort en ordentlig rensning av boken, kollat igenom den flertal gånger och plockat ut och plockat bort och sparat de viktigaste händelserna, för att göra en cirka två timmar lång film på en bok som säkert är på 700-800 (om inte mer) sidor, där detaljering är huvudskrivstilen, är ett jävligt bra jobb!
Och filmen är ju bra, riktigt bra.

Satt och kollade på youtube, ville hitta ett roligt klipp (av alla tusen som är i filmen), och till slut valde jag en av alla.
Alltså, som sagt, fy fan vad bra Rockwell är, skitrolig! Läste på IMDb att han är ett stort fan av Gary Oldman, något som gör att jag diggar den här skådespelaren ännu mer! Han är någon jag kommer kolla upp mer och se vad han mer har gjort för filmer.

Här kommer klippet iallafall, trust me, det är värt cirka 10 minuter av er värdefulla tid.



Ha en nice tisdag!
/Liv.

Peace.
/Liv.


Kommentarer
Postat av: H

zooey deschanel is to die for. om du frågar mig, tihi. och har pallade läsa hela boken! men the movie sucked om du frågar mig. tihi. och jag har ändå läst film! och filmkritik! haha

2008-08-05 @ 19:20:46
URL: http://frankfrompoland.blogspot.com
Postat av: Liv

jaaa, SÅ schnygg! duktig flicka, hoho, jag måste sätta mig ner och läsa hela någon dag... ja, jag kan tänka mig det. måste vara svårt att göra en bra film på en så speciell bok. men jag gillade den ändå, tyckte den var sjukt flummig. ^^ hoh.

puss

2008-08-06 @ 12:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0