Never let me down

image160

Sitter och lyssnar på en liveversion av "Shake the Disease".
Varje gång jag lyssnar på den låten får jag en speciell känsla inom mig.
Samma känsla får jag även när jag är uppe i Timrå och Sundsvall.
Antar att det är för att det var där hela min resa med Depeche började.
Hade det inte varit för att min farbror har varit ett stort Depche och U2-fan sedan 80-talet hade jag aldrig börjat lyssna på dom. Iallafall inte så tidigt. Vetefan hur gammal jag var när jag började lyssna på dom...
10? 11?
Glad över det. Sjukt glad över det.


Finns så många bra låtar.
Låten i förra stycket är helt klart en favoriterna, vacker låt, vacker text, allt i den låten är vackert.
"Higher Love". Så mycket kärlek till den låten.
"Damaged People" med dess vackra text.
Men min absoluta favoritlåt är magnifika "Barrel of a Gun". Allt med den låten är underbart, p e r f e k t i o n.

Depeche Mode är lugnt dagens musik, sitter och lyssnar som en galning, samtidigt som jag sticker in en eller två Soundgarden-låtar lite här och var. Hoho.

Snart ska jag in till stan och Ariman:a  med Viveka. Mysigt. Vädret är underbart ikväll, känner på mig att det kommer bli en härlig kväll!

Peace.


Depeche Mode - Barrel of a Gun. NJUT.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0