Jahaja

Ska börja dela ut tidningar på söndagar.
Jaja, skratta åt mig så mycket ni vill, men jag ska säga er att det är så djävulskt svårt att hitta jobb. Speciellt när man är en usel student med lite utbildning.
Uh.
Men nu fick jag tidningsjobbet, vilket är jävligt gutt då jag äntligen kan börja spara pengar.
Seriöst. Har redan dragit ner på rökningen Sjukligt mycket. Förutom paketet idag har jag inte köpt ett cigarettpaket på typ en och en halv vecka. Det är JÄVLIGT bra, om man jämför med de där, tre-fyra paketen/vecka jag köpte innan...
Sen kommer julen och då kommer jag enbart önska mig pengar. Jag behöver inga grejer. Allt jag önskar mig är pengar till att resa. Ska ju till Amerikatt nästa sommar, med Hannah som då tagit studenten.
Blir antagligen New York. Men jag villvillvill till Lollapalooza i Chicago. Men fan, kommer inte ha råd att åka dit med.
Jävla pengar, varför ska allt kosta så sjukt mycket? Hatar att bara pank...
Men som sagt - Här ska det sparas! Vill verkligen detta, och nu när jag har två jobb så kommer jag nog ha råd.
Speciellt då jag ibland brukar jobba dubbelpass på det ena jobbet.
Fan vad jag blev pepp och glad nu!

Igår fick jag Bob Hanssons "Bräcklighetens poetik" av Fredrik. Hade den innan, men om man ska göra en lång historia kort så slarvade Viveka bort mitt ex... Men nu har jag den igen, vilket jag är jävligt glad över, då den boken är fruuuktansvärt bra.

Sitter och lyssnar på "A boy named Sue", Cash. Så bra, texten är underbar!

Vad händer annars då? Jag är lite dissad, som vanligt. Trött, försöker göra mina Komvux-läxor men skjuter hela tiden upp dom, korkad som jag är. Men Imorgon har jag bestämt att jag ska göra veckans arbete, måste fan maila in det till mina lärare också... 
Har börjat ställa klockan på 08.00. Vill inte riskera att bli en "slappis" och bara sova mig igenom alla dagarna.
Vill inte bli det. Fan.
Känner verkligen att jag måste "komma på" vad jag vill göra med mitt liv. Jag vet ju vad jag vill göra, men inte när och hur och hela den faderullan... Men jag jobbar ihop pengar nu till våren, söker någon utbildning/kurs på universitetet, åker till USA under sommaren, och börjar sedan plugga till hösten...
Och sedan, om jag nu kommer göra det, söker jag in till scenskolan antingen nu till våren eller nästa höst.

Aah, känner mig helt fast!

Peace.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0