Jahaja...

Nyss hemkommen från Ariman. Möttes självklart av sura och bittra kommentarer från min familj.
Vad dom sade? Äsch, jag har ingen aning. Jag är gick bara vant upp hit och skrev in http://www.marcusbirro.se uppe i adressrutan och läste dagens M. Birro-blogginlägg.
Bra som vanligt.

Missade dock dagens Upp till kamp. Kände att jag behövde träffa lite människor istället, jag träffar knappt människor nuförtiden. Eller är det människor som inte träffar mig? Aja.
Men det går repriser, och det tackar jag för.
Det går verkligen inte en dag utan att jag skäller ut mig själv för att jag fegade ur på Stockholm Central. Varförvarförvarför gick jag inte fram? Där satt han, Peter Birro, den mystiske mannen som jag och min familj har älskat sedan "Hammarkullen". Sådan jävla idiot jag är, men jag antar att överraskningen över att han överhuvudtaget satt där fem meter ifrån mig som gjorde att jag fegade ur.
Men fan, fan, fan vad jag ångrar det bittert idag. Kunde bara gått fram och berättat hur fantastiskt begåvad och underbar han är. Suck.

På tal om Birro'sar är det snart dags för mig att återigen se Marcus i Hbg. 25:e oktober om jag inte minns helt fel.
Fan vad bra han är, alltså. Kan låta klyschigt, men FAN vad bra han är.
Den mannen är, liksom hans brorsa, en stor jävla inspiration för mig.
Han är alltid lika bra live, alltid lika smart och rolig i sina funderingar kring pissmänniskan i pissSverige, och jag älskar när han kommer fram till att - fan, han är en pissmänniska i pissSverige han också... Alla är vi det.
Fast vissa anstränger sig något så in i helvete för att inte vara det.
Se dig omkring - du bor i Sverige. Du kanske klär dig flashigt, du kanske bor i en flashig lägenhet och gör saker som bara "annorlunda", flashiga människor gör. Men kom ner på jorden.
Även du måste ta hand om disken, även du måste gå upp till jobbet varje jävla vardag och slita röven av dig, även du handlar mat på Konsum.
That's just how it is.

image147
Peter Birro. Jävligt begåvad man.

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0