"I'm going to be an actor!"

Jag var 5 år. Klart jag inte minns det.
Men jag kan berätta att personen hade Stort inflytande på mig åren därpå.
När jag första gången såg "Stand by Me". Jag minns fortfarande hur jag på ett sätt mådde dåligt när jag såg filmen, men samtidigt var glad, för jag kände igen mig så mycket i filmen. Jag trodde det var så jag och mina bröder skulle sluta när vi blev äldre. Visserligen är ungarna bara ute på ett "äventyr", jag trodde att jag och mina syskon skulle bli lämnade. Kan låta hemskt, men när man är 6-7 bast, ens föräldrar håller på att skilja sig. Det är inte lätt.
Det var iallafall inte det för oss. För lite kärlek. Föräldrar som är mitt uppe i sitt eget blir lätt experter på det området, visar för lite kärlek.
Vilsna.
 
"Sneakers". "The Thing Called Love". Alla.
Men mest av allt "Stand by Me".

När jag tänker på honom tänker jag på en svunnen tid.
En svunnen tid då Hollywood-skådisarna verkligen var skådespelare.
En svunnen tid då världen inte var lika galen. Den var galen, men inte lika.
En svunnen tid från mitt liv som jag helst vill glömma men aldrig, aldrig kommer.

När jag tänker -93-River blir jag mest... Jag vet inte, jag fylls av saknad.
Samtidigt fylls jag verkligen inte av saknad, utan mest utav lättnad och förträngning, när jag tänker på -93-mitt eget liv.
Det är jobbigt. För jag både saknar och inte saknar.
Som sagt var jag liten, jag minns ingenting. Men jag minns åren därpå. Mest för det som hände i mitt liv, men även då... Den där dagen då jag för första gången såg "Stand by Me" på TV. Tyvärr minns jag inte vilket år det var, men det var ett par år efter. Kanske, 96-97-98. Något av de årtalen.

Jag tänker inte skriva så mycket mer. Jag har tänt ljusen sedan länge, rummet har en doft att ljus, värme och respekt. Den 31 oktober blir en stilla dag. 14 år sedan.
Jag tackar River för allt han gjorde, när han försvann, försvann även det "gamla" Hollywood, med få undantag som brodern Joaquin, Johnny Depp som fortfarande håller måttet och några ljusglimtar till.
Tack för att ni håller gnistan uppe.

Peace.
/Liv.

image140

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0