River

Idag är det 14 år sedan River lämnade oss.
Utanför Viper Room.
31 oktober 1993.

Finns ingen vars agerande inspirerar mig så mycket som Rivers gjorde.
Depp och Pitt kan slänga sig i väggen, River var magnifik.
Vi får vara överlyckliga över att brodern Joaquin går i hans fotspår, för herregud var fd Leaf är bra.
Men River... Folk såg det som att han kunde med stor sannolikhet bli lika stor som Depp är idag, om inte större, om det inte hade varit för... det. Han hade alla förutsättningar, han var så... Jag vet inte.
Jag kände verkligen inte River, men när jag ser hans filmer blir jag bara så.. varm. Så trygg. Det här är faktiskt sant.
Speciellt 'Stand by me'. Kan låta jättemärkligt, men jag har alltid känt en viss trygghet i den filmen.
Det är något i hur Chris (River) är mot Gordie (Will Wheaton) som gör mig sådär trygg. Rivers röst, hur hela han agerar. Jag älskar verkligen den filmen. Älskar även att en annan favorit, Corey Feldman är med. Han är Lugnt en av mina favoriter bland tonårsskådisar från the 80's.
Men högst på listan är självklart River.
All min respekt går till honom, framförallt idag. Hoppas hans familj och nära får en lugn dag då de kan minnas den fantastiske River.

image185

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0