Jag dras till långhåriga musiker

Det är något jag inte kan rå för, och verkligen inte tänker ändra på.
Soundgarden - Sure, Chris och resten av medlemmarna (med ett frågetecken efter Kim) har klippt av 90-talsfrillan och kör nu mer på den "halvlånga" rockfrisyren, åtminstone Chris. Detta betyder inte att dom är sämre för att dom har kortare hår, ohnej, dom är fortfarande superdupermegabra på sina egna håll.
Pearl Jam behöver jag nästan inte nämna. Varenda jävla låt påverkar mig på ett eller annat sätt, lilla Eddie med den stora rösten. Jag har aldrig varit inne i en så stor Pearl Jam-period som jag är just nu. It's nice.
Musiken är och har alltid varit helt fenomenal.
Stefan Sundström är en annan man med rätt halvlångt hår som jag lyssnar på. Mattias Hellberg likaså.
Jay Kay hade lite halvlångt hår ett tag när Jamiroquai var som härligast.


Det är nästan verkligen så - Om man gillar musik där musikerna har långt, långt hår lyssnar man antingen på hårdrock eller grunge. Jag kan med jävligt stor sannolikhet säga att jag tillhör gruppen som lyssnar på det andra, hårdrock har aldrig riktigt tilltalat mig.

Bara för att förklara hur jävla bra musiken är, rekommenderar jag er, min kära vänner, att lyssna/se på nedanstående video, det är en live-spelning från -92 med Vedder och hans fenomenala Peal Jam som framför en låt som jag blir gråtfärdig av nästan varje gång jag lyssnar på den - "Jeremy". Ett stort jävla fett mästerverk.



Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0