Julklappar och trötthet

Känns som att jag och mina närmaste har stannat upp i någon slags kris innan den äckliga julen.
Allting har gått åt helvete, jag förstår inte hur vi orkar. Tror det är för att vi är bäst som gör det.
Ja, det är det.


På tal om julen vet jag inte riktigt vad jag vill ha i julklapp. Tydligen har min mormor skickat apmycket pengar till morsan inför julen (hon brukar alltid göra det, men i år var det tydligen extra mycket) så vi kan i princip önska oss vad vi vill. Nästan.
Men jag vet inte. Jag önskar mig ingenting. Jag har inte önskat mig något på hur länge som helst.
Förra julen önskade jag mig ingenting, jag fick en ny mobil.
I studentpresent önskade jag mig ingeting, jag fick en bärbar dator och en digitalkamera.
I födelsedagspresent önskade jag mig ingenting, jag fick biljett till Chris Cornell och boende i Stockholm.
(Jag kan säga att varje present har i princip varit betald av min mormor)
Jag är inte bortskämd. Jag är uppväxt med att ärva min storebrors saker. Detta gäller även kläder.
Men så var det väl något "student-undantag" i år och då fick jag en massa dyra grejer som mest fått ångest över, känner inte riktigt att jag förtjänar allt.
Eller så är det något slags "förlåt" från morsans sida då hon ignorerade min smarta i magen i flera dagar innan vi åkte in till sjukhuset och fick veta att jag hade en form av cancer.
Eller jag vet inte...

I vilket fall som helst önskar jag mig inget speciellt i år. Kanske lite pengar, som jag kan spara till NY-resan nästa år. Om det nu blir NY, någonstans i USA blir det iallafall. Jag hade inte sagt nej till att åka till Chicago. Eller Seattle. Eller San Fran. Eller LA. Eller nej, palla LA. Eller? JAJA.
- Presentkort vill jag också ha. Så jag kan köpa mer kläder. Det behövs.
- Lite skivor. Lite PJ, lite Soundgarden. Har inte alla skivorna, det mesta är på datorn, vilket visserligen är nice med jag vill även ha "the real ting".
- Lite live-DVD'r, som PJ, Depeche Mode (DEVOTIONAL!!!), osv.
Sen vet jag inte. Inget speciellt. Uh. Hade det funnits någon PJ- eller DM- eller Chris-konsert i framtiden hade det inte varit någon tvekan var min/mina julklappar hade varit: Biljett, Resa, Boende. Puss på det liksom.
Men no-no.
Saknar Chris skitmycket. Uh....


Nu ska jag sluta skriva och lägga in lite ny musik i mp3:n och sen sticka in till stan. Ser fram emot den där cigaretten...

P.
/Liv. 

image226

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0